۰ نفر
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۸

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:مدیر کل دفتر سبزی و صیفی گفت: در حال حاضر نرخ هر کیلو پیاز به طور متوسط سر مزرعه هزار و ۵۷۰ و میادین تره بار هزار و ۷۵۰ تومان است.

حسین اصغری مدیر کل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی ، درباره دلایل نوسانات نرخ پیاز در بازار اظهار داشت:زیان پیازکاران در سال های گذشته کاهش رغبت آنها به کشت را رقم زد که این امر در کنار کاهش عقب افتادگی در تولید تابستانه، تأخیر در عرضه و گرانی محصول را رقم زد.

وی از کاهش 40 درصدی پیاز نسبت به دو هفته گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر نرخ هر کیلو پیاز به طور متوسط سر مزرعه هزار و 570  و میدان میوه و تره بار هزار و 750 تومان است که نسبت به روز قبل خود 4.5 درصد تقلیل یافته است.

اصغری با اشاره به آغاز روند کاهش قیمت پیاز در بازار افزود: براین اساس پیش بینی می شود که حداکثر تا هفته آینده قیمت این محصول در بازار متعادل شود.

مدیر کل دفتر سبزی و صیفی وزارتخانه اجرای طرح الگوی کشت را امری ضروری خواند و بیان کرد: با توجه به بحران منابع آب های زیر زمینی در نظر داریم که با تدوین الگوی کشت و افزایش تولید در هکتار ، کاهش سطح زیر کشت این محصول را جبران نماییم.

 

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =