نماینده سقز و بانه: بخشی از توفیقات دولت روحانی مرهون اقدامات وزیر بهداشت است

نماینده مردم سقز و بانه اجرای طرح تحول سلامت را از برجسته ترین دستاوردهای مجموعه وزارت بهداشت در دولت یازدهم ارزیابی کرده و گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت که در کارزارهای انتخاباتی نیز مورد توجه جدی شخص روحانی و دولت برای کسب آرای عمومی بود، نگاه متفاوتی نسبت به این حوزه برای کسب رفاه عمومی، خصوصا در میان اقشار کم درآمد جامعه صورت گرفت که انصافا نباید از کنار آن به سادگی عبور کنیم.

بیگلری در گفتگو با خبرآنلاین خاطرنشان کرد: شخص دکتر هاشمی به عنوان وزیر بهداشت در دولت یازدهم اقدامات جدی جهت کسب رضایت عمومی مردم انجام داد که بخشی از گرایش جامعه نسبت به ادامه دولت یازدهم با آرای بالا نیز به نوعی مرهون و مدیون این اقدامات تلقی می شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید به اینکه سفرهای وزیر بهداشت به نقاط محروم دستاورد بی نظیری داشته است و از مهمترین اقدامات مدیریتی اوست.یادآور شد : هاشمی در طول دوران تصدی وزارتخانه بهداشت، از نزدیک در جریان عملکرد وزارتخانه متبوع خود بود و این مهم توسط او با سفرهای استانی و حضور در برخی شهرستان ها و حتی مناطق دورافتاده و دارای امکانات پایین صورت گرفت.

وی همچنین تاکید کرد: البته نباید از کنار زحمات زنگنه در وزارت نفت نیز گذشت، چرا که اگر تلاش ها و اقدامات مجموعه وزارت نفت پس از برجام جهت فروش بالای این منابع و ذخایر ملی نبود، اقداماتی نظیر طرح تحول سلامت نیزبه جهت کسری بودجه نمی توانست عرضه بروز و ظهور پیدا کند.

نماینده سقز در مجلس در ادامه با اشاره به لزوم ساماندهی این طرح در دولت دوازدهم نیز تصریح کرد: همانطور که اشاره کردم، این طرح جزو طرح های خوب پس از انقلاب در حوزه سلامت است که برای ادامه آن باید با ساماندهی و مدیریت بیشتر و متمرکزتر شاهد شکوفایی هرچه بالاتر حوزه سلامت مردم باشیم. چرا که ساماندهی و مدیریت طرح می تواند از هدررفت منابع و امکانات در راستای آن جلوگیری کند.

وی در پایان نیز با اشاره به فضای مثبت مجلس نسبت به شخص هاشمی در وزارت بهداشت برای تصدی مجدد این وزارتخانه در دولت دوازدهم توسط ایشان عنوان کرد : در جلساتی که با دکتر هاشمی برای بررسی عملکرد وزارت بهداشت داشتیم، مباحث خوبی مطرح شد و راهکارهای خوبی نیز توسط وزیر پیشنهادی به سمع و نظر نمایندگان مردم رسید و یا این همه بنده فضای عمومی مجلس زا نسبت به ایشان بسیار مثبت می دانم و معتقدم که وزیر بهداشت دولت یازدهم با آرای بالای 200 نماینده مردم در کرسی این وزارتخانه در دولت دوازدهم قرار خواهد کرد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =