نامه کمیته ملی المپیک به فدراسیون جهانی تیراندازی؛ "هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی ایران است"

تسنیم نوشت: کمیته ملی المپیک در نامه‌ای به فدراسیون جهانی تیراندازی، آخرین وضعیت مدیریتی این فدراسیون را تشریح کرد.

 انتخابات فدراسیون تیراندازی درحالی 20 تیرماه با انتخاب علی دادگر به عنوان رئیس فدراسیون برگزار شد که دو روز قبل از انتخابات، دیوان عدالت اداری در نامه‌ای به وزارت ورزش اعلام کرده بود که این نهاد حق ورود به انتخابات فدراسیون را نداشته و رایی که پیش از این دیوان داده بود، باطل است و سیدمهدی هاشمی همچنان رئیس فدراسیون است.

وزارت ورزش با وجود این نامه، انتخابات را برگزار کرد. دیوان عدالت اداری، هفته گذشته در نامه‌ای جدید، از وزارت ورزش خواست تا ظرف یک هفته حکم دیوان را اجرا کند. حکمی که نشان می‌داد، هاشمی همچنان رئیس فدراسیون است و انتخابات 20 تیرماه تیراندازی نباید برگزار می‌شد.

در انتخابات 20 تیرماه، نماینده کمیته ملی المپیک در انتخابات حضور نداشت. فدراسیون جهانی در نامه‌ای به کمیته ایران، از آنها خواسته بود تا وضعیت مدیریتی فدراسیون را به آنها گزارش کنند. در نهایت هفته گذشته کمیته ملی المپیک ایران در نامه‌ای به فدراسیون جهانی اعلام کرد که از نظر این کمیته، انتخابات سال 2014 که هاشمی در آن رئیس شده بود، به قوت خودش باقی است و رئیس فدراسیون تیراندازی ایران، سیدمهدی هاشمی است.

حال باید دید وزارت ورزش و جوانان چه واکنشی به نامه کمیته درخصوص فدراسیون تیراندازی خواهد داشت و با این تفاسیر، تکلیف انتخابات 20 تیرماه چه خواهد شد؟ دادگر باید از فدراسیون برود و هاشمی برگردد؟ و یا اینکه وزیر ورزش به دنبال تدبیر جدیدی است که بتواند فدراسیون را از این بحران نجات دهد.

متن نامه کمیته ملی المپیک به فدراسیون جهانی به شرح زیر است:

جناب آقای فرانس شریبر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی تیراندازی

احتراماً

به موجب این نامه ضمن قدردانی، دریافت نامه الکترونیکی شما به تاریخ یکم آگوست 2017 در خصوص موضوع فوق‌الذکر، تأیید می‌گردد.

بر اساس حکم دادگاه عدالت اداری در تاریخ ششم آگوست سال 2017، انتخابات ریاست فدراسیون تیراندازی ما که در تاریخ 17 دسامبر سال 2014 برگزار شد معتبر و اجرایی است. بر اساس این حکم، آقای سید مهدی هاشمیبه عنوان رئیس فدراسیون تیراندازی ما شناخته می‌شود.

تصمیم فوق به وزارت ورزش و جوانان برای اعمال اقدامات مقتضی و اجرای حکم ظرف مدت یک هفته منعکس شده است. گفتنی است که نتیجه این امر متعاقباً به اطلاع شما خواهد رسید.

آرزوی موفقیت برای شما در روزهای آتی
با احترام
شاهرخ شهنازی
دبیر کل کمیته ملی المپیک

43 43 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =