فیلمنامه و استوری بورد «شوالیه تاریکی» اثر جاناتان و کریستوفر نولان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم‌نامه «شوالیه تاریکی» نوشته مشترک جاناتان و کریستوفر نولان با ترجمه امیرعطا جولایی‌ منتشر و روانه بازار کتاب شد.

این چهارمین کتابی است که با محوریت کریستوفر نولان در نشر چترنگ چاپ می‌شود. پیش‌تر «سینمای کریستوفر نولان؛ تصور ناممکن» نوشته جکلین فربی و استوارت جوی با ترجمه نیوشار صدر، فیلم‌نامه «بتمن آغاز می‌کند» نوشته کریستوفر نولان و دیوید اس. گویر با ترجمه امیرعطا جولایی‌ و همچنین «بین ستاره‌ای» نوشته جاناتان و کریستوفر نولان با ترجمه ماهین تیرماهی همراه با استوری بورد فیلم‌ها در این نشر به چاپ رسیده است.«شوالیه تاریکی»، دومین فیلم از سه‌گانه شوالیه تاریکی، در ژوئیه ۲۰۰۸ روی پرده رفت و یکی از ۱۰ فیلم پرفروش تاریخ آمریکا شد.

فیلم «شوالیه تاریکی» توانست در چندین زمینه در اسکار و گلدن گلوب نامزد دریافت جایزه شود. هیث لجر بازیگر نقش جوکر که پیش از عرضه رسمی فیلم درگذشت، برای نقش‌اش سی و دو جایزه بهترین نقش مکمل مرد از جمله اسکار، گلدن گلوب، بافتا و انجمن منتقدان را دریافت کرد.

کتاب «شوالیه تاریکی» که 800 نسخه تیراژ دارد، در 200 صفحه و با قیمت 16 هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان سینما به‌ویژه دوستداران سینمای نولان است.

 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =