نشست هم اندیشی کانون کشوری با اداره کل و انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد استان مازندران با حضور رضا گرزین، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، دکتر لیراوی رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی کشور، اشرفی، دبیر و عضو کانون کشوری، جامه شورانی رئیس کانون استان کرمانشاه، معاونت آموزشی و رییس موسسات آزاد کارآموزی آموزش فنی و حرفه ای مازندران و اعضای کانون و روسای انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد استان در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران در این نشست ضمن خیر مقدم به حاضرین و عرض تسلیت بابت از دست دادن همکاری زحمت کش در حوزه بخش خصوصی شهرستان آمل به اهداف این نشست پرداخت و اظهار داشت: باید در این نشست ها مشکلات و چالش های جدی مطرح شود و با خرد جمعی بتوان رویکرد مناسب در برخورد با این معضل را بررسی کرد.

وی با اشاره به جایگاه آموزش بخش خصوصی و آموزشگاه های آزاد به عنوان یکی از بال های توانمند آموزش فنی و حرفه ای تاکید کرد: باید از الگوهای نادرست و قدیمی پرهیز کرد و با شناسایی الگوهای نوین شغلی و تدوین استاندارد های آموزشی مناسب در مسیر گام برداریم.
رضا گرزین ادامه داد: با توجه به رشد روز افزون علم و تکنولوژی وتبع آن ایجاد شدن بستره های فراوان برای آموزش مهارت های مرتبط با آن باید خلاقیت و نوآوری را سر منشاء کار خود قرار دهیم.
وی همچنین با تاکید بر لزوم هم افزایی با بخش دولتی تصریح کرد: با افزایش کیفی آموزش های مهارتی می توانید با آموزش های موازی و غیر مجاز مقابله کرد و در این مسیر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران از بخش خصوصی حمایت خواهد کرد.
دکتر الیراوی نیز در این نشست با اشاره به تاریخچه مردم قهرمان استان مازندران اظهار داشت: به خود می بالیم با کسانی کار میکنیم که میراث دار قهرمانانی هستند که در تاریخ این سرزمین نقش به سزایی داشته اند و وظیفه خطیر آنان را در سنگر مهم آموزش پی گرفته اند.
وی با تاکید بر مسئولیت پذیری و کیفیت بخشی آموزش ها افزود: این دو شاخص مهم رمز کلیدی برای بهبود شرایط جذب کارآموز است.
وی همچنین با دعوت کردن موسسین و مدیران آموزشگاه های آزاد را به طراحی برنامه ها، استاندارد ها، الگو جدید شغلی در زمینه های مختلف بازار کار با توجه رویکرد ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دکتر سازگار نژاد، و تاکید ایشان به لزوم توجه به بخش خصوصی تصریح کرد: آموزشگاه های آزاد باید فعالیت بیشتری در زمینه برگزاری کلاس های آموزش، همایش ها، آموزش ضمن کار و بازرسی ها و ... داشته باشند.
رییس هیات مدیره کانون آموزشگاه های ازاد افزود: در مدت 1 سال تلاش های زیادی شد تا برخی از فرایند ها و دستورالعمل ها جهت بهره وری کار تسهیل یابد.
شایان ذکر است در این جلسه معافی، رییس کانون آموزشگاه های آزاد استان مازندران در این نشست گزارشی از فعالیت های کانون استان ارائه داد و منتخبین روسای انجمن های صنفی نیز نقطه نظرات خود را در این نشست مطرح کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =