ایرنا نوشت: «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان و «حسین جابری انصاری» معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه با حمایت از گفت و گوهای آستانه درباره سوریه بر ضرورت حل و فصل سیاسی بحران در این کشور تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، جابری انصاری در ادامه دیدارهای خود با مسئولان لبنان، ظهر دوشنبه با جبران باسیل وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره راه های توسعه همکاری های دوجانبه، تحولات لبنان و مسائل منطقه ای گفت و گو کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در این دیدار که «محمد فتحعلی» سفیر ایران نیز حضور داشت با ارائه گزارشی از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در تعامل با دیگر شرکای روند گفت و گوهای سوریه در آستانه قزاقستان برای پایان بحران سوریه اظهار داشت: حل و فصل بحران سوریه به کمک و همراهی لبنان و دیگر کشورهای منطقه نیازمند است.
جابری انصاری همچنین ابراز امیدواری کرد با همکاری وزارت خارجه ایران و لبنان، برنامه های دیدار آتی میشل عون رئیس جمهوری لبنان از تهران به نحوی تنظیم شود که این دیدار سرآغاز گسترش همکاری های دو کشور در همه حوزه ها به ویژه سیاسی و اقتصادی باشد.
میشل عون امروز در دیدار با جابری انصاری وعده داد که در پاسخ به دعوت همتای ایرانی اش به تهران سفر می کند.
جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان نیز در این دیدار با تشکر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از لبنان در حوزه رویارویی با تروریسم اظهار داشت: برقراری آتش بس و ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه در قالب روند آستانه، به لبنان در مسیر پیروزی بر تروریسم کمک می کند و سبب می شود تا لبنان از سنگینی فشار سنگین تبعات بحران سوریه رهایی یابد.
دو طرف در این دیدار بر ضرورت تعمیق و گسترش روابط دو جانبه و همچنین استمرار گفت و گو و رایزنی در زمینه های دوجانبه و منطقه ای تاکید کردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =