«خبرجنوب» نوشت: پس از گذشت چند دهه از ساخت آخرین سینما در شیراز؛ نیمه دوم سال 94 بود که سینما فرهنگ متولد شد. با افتتاح این سینما و ورود بخش خصوصی به حوزه ساخت سالنهای سینمایی و مدیریت فروش، این عرصه در کلانشهر شیراز جان تازهای گرفت و از فروردین 95 با احداث اولین پردیس سینمایی با سه سالن، محافل سینمایی پر رنگ تر گردید.اگر چه طبق اظهارات برخی مسئولین، شهر شیراز در حوزه ساخت سالن های سینمایی روند رو به رشدی را آغاز کرده اما وجود 21 شهرستان بدون سینما در استان فارس جای تأمل دارد.

معاون هنري و سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس در گفت و گو با «خبرجنوب» ضمن اين كه معتقد است بايد دستي بر سر و روي سينماهاي نوستالژيك و قديمي شيراز كشيده شود وضعيت فعلي سينماهاي اين شهر را خوب ارزيابي مي كند و مي گويد احداث سالن سينما در برخي شهرستان هاي فارس، توجيه اقتصادي ندارد.
مهدي رنجبر از افتتاح دومين شهر سينمايي كشور با عنوان «شهر آفتاب» در مجموعه بزرگ خليج فارس در 21 شهريور (روز سينما) خبر مي دهد و تاكيد مي كند كه جايگاه شهر شيراز با ساخت اين مجموعه كه داراي 8 سالن 250 نفره است از مقام ششم جدول به دوم ارتقا مييابد.
به باور معاون هنري و سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس، با توجه به پشتوانه اي كه از مخاطبان حوزه سينمايي و هنري در شيراز وجود دارد اين 8 سالن مي تواند حدود 20 درصد فروش كشور را ارتقا دهد.
وی با اشاره به جانمايي اين شهر سينمايي در مجتمع خليج فارس جذابيت اين مجموعه را به گونه اي توصيف مي كند كه صرف نظر از فاصله آن با مركزيت شهر، قطعاً مورد اقبال عموم قرار خواهد گرفت.
رنجبر مي گويد: سه سينما تك در شيراز با سالن هاي 40 و 50 نفره در كنار سينماهاي نوستالژيك و خاطره انگيز حوزه هنري نيز توانسته مخاطب را راضي نگه دارد اما در نيمه اول سال 96 با افتتاح سالن هاي مجتمع شهر آفتاب به قله اهداف خود در شيراز خواهيم رسيد.
احداث سينما در شهرهاي زير 50 هزار نفر مقرون به صرفه نيست
معاون هنري و سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس معتقد است؛ احداث سينما در شهرهاي زير 50 هزار نفر مقرون به صرفه نيست چون پس از چند سال آن سينما تعطيل خواهد شد.
طبق آماري كه اين مسئول ارايه ميدهد تعداد سينماهاي كشور با 1170 شهر به 100 هم نميرسد. به باور او وقتي در كشور حتي شهر هشت خانواري هم وجود دارد، ساخت يك سينماي ساده كه تقريباً دو ميليارد تومان هزينه در بر دارد توجيه اقتصادي
ندارد.
به زودي مرودشت، نورآباد ممسني و لامرد داراي سرور دائمي سينما مي شوند
رنجبرميگويد: لار، كازرون، فسا، داراب، گراش، جهرم، استهبان و آباده در استان فارس تنها شهرهايي هستند كه سينماهاي دائمي دارند.
وی تاكيد مي كند كه شهرستان هاي مرودشت، نورآباد ممسني و لامرد نيز تا پايان شهريور داراي سرور دائمي سينما ميشوند و سالنهاي مجتمع فرهنگي اداره ارشاد اين شهرستانها به سالن سينما تبديل خواهد شد.
عدم استقبال مخاطبان از طرح «سينمای سيار» و «سينما سلام» در شهرستانهاي فارس
رنجبر عدم استقبال مردم از طرح «سينمای سيار» و «سينما سلام» را نقد ميكند و ميگويد: اين طرح ها حتي در شهرهاي 5 هزار نفره هم اجرا گرديد اما به دليل استقبال اندك و عدم توجيه اقتصادي، دوام نيافت.
وی مي گويد درصورتي مي توان در ساير شهرستان هاي استان فارس نيز سينما احداث كرد كه شش ماه در طرح «سينما سلام» و «سينماي سيار»، فروش متوسط رو به بالا داشته باشند.
پردرآمد ترين حوزه فرهنگي و هنري كشور، سينما داري است
معاون هنري و سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس سينماداري را پردرآمدترين حوزه فرهنگي و هنري كشور معرفي ميكند و انتظار دارد بخش خصوصي در شيراز و شهرستان ها به اين حوزه
ورود كند.رنجبر، ارايه رايگان تجهيزات تصويري که 25 تا 30 درصد كل كار است را راهكاري موثر براي ورود بخش خصوصي ميداند و در اين خصوص از حمايت اداره كل فرهنگ و ارشاد فارس از سرمايه گذاران خبر مي دهد.
طبق اظهارات اين مسئول، مشاركت مردم و ورود بخش خصوصي در حوزه ساخت و ساز سالن هاي سينمايي قطعاً منجر به سوددهي بيشتر خواهد شد

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =