سید مهدی مقدسی، نماینده مردم شریف اراک پیرامون اظهارات ضد ایرانی رئیس جمهور امریکا بیان کرد: این سخنان حاکی از آن بود که امریکایی ها به هیچ عهد و پیمانی پایبند نبودند و علی رغم اظهارات صریح مسئولین اتحادیه اروپا و سایر مسئولین شرکت کننده در برجام و نیز سایر کشورها که پایبندی جمهوری اسلامی ایران را بارها و بارها تایید کرده اند، امریکا تمایل به طی کردن راه دیگری را از خود نشان می دهد.

به گزارش خبرآنلاین، وی افزود: در مقابل این عدم پایبندی امریکا رفتار معقول مسئولین جمهوری اسلامی بود که بعد از برجام نشان داد ایران اسلامی به آنچه که می گوید و متعهد می شود پایبند هست و حقانیت جمهوری اسلامی با این رفتار معقول برای دنیا به اثبات رسید.

مقدسی گفت : نکته مهم دیگری که خشم امریکایی ها ناشی از آن بوده ، این است که امریکایی ها از سیاست های جمهوری اسلامی در مقابل تروریسم و در کنار مردم مظلوم عراق ، افغانستان ، سوریه و یمن موثر واقع شده و مردم منطقه علیه تروریسم قیام کردند و علیه آن اقدامات اساسی انجام دادند.

وی ادامه داد: امریکا بابت پرورش تروریسم واهداف شومی که در منطقه داشته ناراحت است و برنامه هایش به مرحله عمل نرسید و در نهایت تمامی نقشه هایش که برای آن هزینه های زیادی متحمل شد، خنثی شد.

مقدسی اظهار داشت: ما خوشبختانه این مسیری که انتخب کرده ایم در مقابل تروریسم موثر واقع شده و تا نابودی تروریسم در منطقه ادامه خواهد یافت.

وی افزود: برخی از مسئولین امریکایی و رئیس جمهور امریکا هجمه ای را علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز کردند که پاسخ شفاف و روشن ما به امریکایی ها این است که مردم و مسئولین جمهوری اسلامی همواره حامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و هستند و یکی از خطوط قرمز مسئولین و مردم سپاه پاسداران است و مردم با تمام وجودشان پشتیبان آن خواهند بود.

مقدسی متذکر شد: رئیس جمهور امریکا بر اثر بی اطلاعی یا تعمدا نام خلیج فارس را با عنوان خلیج عربی نام برد که یقینا بایستی رئیس جمهور امریکا بخاطر این حرکت توهین آمیز از مردم شریف ایران اسلامی عذرخواهی کند چرا که حضور سرافرازانه قهرمانان ما در خلیج فارس این را به امریکایی ها نشان خواهد داد که حرکت مشکوک را همواره زیر نظر دارد.

وی تاکید کرد: ما با کشورهای دیگر جهان رابطه بسیار خوبی داریم و زمینه سرمایه گذاری مطلوبی را فراهم کرده ایم تا مادامی که صداقت را از آنان ببینیم یقینا رفتار مناسب و معقولی خواهیم داشت. اساس کار این است که ما بایستی متکی به خود باشیم و همانطور که مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند و سیاست هایی را پیرامون اقتصاد مقاومتی ابلاغ کردند ، مجلس شورای اسلامی ، قوه قضاییه و تمامی مسئولین و کارگزاران سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را به مرحله اجرا در بیاورند. یقینا اگر ما از چنین ظرفیتی به خوبی استفاده کنیم می توانیم حرکت روبه جلو در حوزه اقتصادی داشته باشیم .

مقدسی افزود: این اقدام امریکایی ها باعث تحرک بیشتر ما بوده و انسجام ما را بیشتر می کند و لازم است همه احزاب و گروه ها تلاش کنیم تا اتحاد خودمان را در عمل به اثبات برسانیم و یقینا با این وحدت و اتحاد است که امریکایی ها با اهداف شوم خود ناکام خواهند ماند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =