نامه نیوز نوشت: گویا حزب کارگزاران سازندگی قصد ندارند روی خوشی به این چهره جریان اصلاحات نشان بدهند.

باز هم بحث بر سر اختلاف با محمدرضا عارف است؛ یکی از چهره های جریان اصلاح طلب که فرزندان سیاسی آیت الله هاشمی تمام تلاششان را کردند تا از انتخابات رياست جمهوری يازدهم کناره گيری کند. آنگونه که برخی رسانه ها به صورت غیر رسمی روایت کرده اند اعضای کمیته سیاسی حزب کارگزاران در آخرین جلسه خود انتقادات بسیاری نسبت به عملکرد عارف رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات و رئیس فراکسیون امید وارد کرده و عنوان کردند به عنوان چهره‌های اصلاح طلب در جبهه اصلاحات، اطلاعات دقیقی از آنچه در فراکسیون امید و پارلمان می گذرد، ندارند. به اعتقاد آن‌ها فراکسیون امید در مدیریت نیازمند بازنگری است. آن طور که از شواهد پیداست کارگزارانی‌ها دیگر قصد ندارند در خفا و پشت پرده مخالفت خود را با عارف ابراز کنند .

ترجیح نقد «لاریجانی» بر «نسیه» عارف
پس از برگزاری انتخابات دهم و راه‌یابی لیست مورد حمایت ائتلاف امید در تهران به مجلس، حرف‌ و حدیث‌ها بر سر ریاست مجلس بالا گرفت. اما باز هم این کارگزارانی ها بودند که از بین لاریجانی و عارف، لاریجانی را گزینه مناسب‌تری برای ریاست بهارستان دانستند و چراغ سبز را به علی لاریجانی نشان دادند. برخی از آنها حتی در جریان رقابت‌های انتخاباتی نیز، گفته بودند که لاریجانی «نقد» را به عارف «نسیه» ترجیح می‌دهیم.

مخالفت‌ها با ریاست عارف تا آن جا پیش رفت که کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در اظهاراتی گفت: « دکتر لاریجانی از شخصیت‌هایی است که در مساله برجام اثبات کرده که منافع ملی را بر منافع حزبی و گروهی ترجیح می‌دهند و امروز بسیاری از افراد می‌گویند ایشان صلاحیت چنین سمتی (ریاست مجلس) را دارد.» در نهايت هم با لابی برخی از اصلاح طلبان با اصولگرایان و تلاش کارگزاران آرزوهای عارف نقش بر آب شد و ردای ریاست بهارستان بار دیگر به علی لاریجانی رسید.

اختلاف بر سر ریاست خیابان بهشت
کارگزاران بر سر گزینه‌های شهرداری هم اختلاف نظرهای جدی با عارف داشتند. اصلاح طلبان به دنبال شهرداری مهرعلیزاده و کارگزاران به دنبال شهرداری محسن هاشمی بودند و در همین راستا رجز خوانی‌ها را آغاز کردند. هرچند از همان روزهای ابتدایی موضوع ریاست محسن هاشمی به دلیل تعهد اعضای راه یافته به شورا منتفی شد اما کارگزارانی ها نام های دیگری همچون مرعشی و محمد علی نجفی را روی میز گذاشتند. در نهایت این کارگزارانی ها بودند که موفق شدند نامزد مورد حمایت خود را به خیابان بهشت بفرستند.

سکانس آخر
گویا حزب کارگزاران سازندگی قصد ندارند روی خوشی به این چهره جریان اصلاحات نشان بدهند. بر اساس اخبار برخی ساست های خبری آن ها در آخرین رویاروی خود با عارف چند روز پیش در جلسه کمیته سیاسی حزب کارگزاران انتقادات خود را بی محابا مطرح کرده و مدیریت عارف را زیر سوال بردند.

با این اوصاف به نظر می رسد فصل جدیدی از مخالفت های فرزندان سیاسی آیت الله هاشمی با سیاستمدار یزدی آغاز شده است.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =