تسنیم نوشت: قهرمان وزنه‌برداری کشورمان اعتقاد دارد برای اینکه حق ورزشکاران ایرانی در مسابقات جهانی خورده نشود باید از کسانی که صاحب قدرت هستند حمایت کنیم.

بهداد سلیمی درباره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان و قهرمانی تیم ملی کشورمان در این رقابت‌ها گفت: برای من این مسابقات یک اتفاق بد و یک اتفاق خوب داشت. اول اینکه توانستم جزو تیمی باشم که برای اولین بار قهرمان جهان می‌شود. این برای من یک اتفاق خوب بود که این تیم را همراهی کردم.

وی ادامه داد: پس از آن این ناداوری‌ها اتفاق بدی بود که برای من دوباره در این مسابقات تکرار شد و دوباره حق ناحق شد و نتوانستیم باز هم از خودمان دفاع کنیم.

قهرمان وزنه‌برداری کشورمان در پاسخ به این پرسش که آیا خودش به قطعیت رسیده است که به دلیل خصومت حرکات او را خطا گرفته‌اند، تصریح کرد: بله، قطعاً همین‌طور است. بعد از حرکات یک ضرب جلود عراقی به محل گرم کردن ورزشکاران آمد و همه را در آغوش گرفت و حتی سمت من هم نیامد. نمی‌دانم چرا این‌طور شده است و چه هیزم تری به او فروخته‌ام! بعد از مسابقات هم با خیلی از کارشناسان و رقبای خودم صحبت کردم. همه آنها اذعان کردند که وزنه 252 کیلویی من کاملاً درست مهار شده است.

سلیمی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران افزود: از بین کارشناسان داخلی هم کسانی که خودشان صاحب سبک بودند همه نظرشان این بود که حرکت آخر من کاملاً درست بوده است. من خودم قبول دارم وزنه 241 کیلویی من خطا بود و آرنجم اشتباه بود، اما با تمام کسانی که صحبت کردم اعتقاد داشتند وزنه 252 کیلویی را کاملاً درست بالای سرم بردم.

وی در واکنش به این پرسش که به نظر می‌رسید پس از بالا بردن وزنه 252 کیلویی برای هیئت ژوری کری خوانده است، عنوان کرد: خیر، کری در کار نبود. هر کسی احساسات خود را به یک نحو بروز می‌دهد. من هم آن کار را کردم به هیچ وجه قصد کری خواندن نداشتم. در تمرینات هم زمانی که وزنه‌ای را بر می‌دارم این‌طور خوشحالی می‌کنم. همه ما حسین رضازاده را یادمان است. او هم همیشه زیر وزنه سرش را تکان می‌داد. آیا رضازاده هم به کسی توهین می‌کرد؟ من هم این‌طور خوشحالی کردم.

قهرمان وزنه‌برداری کشورمان در مورد اینکه با اضافه شدن سعید علی‌حسینی به تیم ملی و بازگشت دوباره او آیا رقابت این دو قهرمان به پیشرفت آنها کمک می‌کند، تصریح کرد: بله، صددرصد. پس از سال 2012 که سجاد انوشیروانی خداحافظی کرد من اُفت محسوسی داشتم، چون رقیبی در این ایران نداشتم که با او رقابت کنم. به نظرم از وقتی که علی‌حسینی بازگشته است در کنار هم رقابت خوبی داریم و توانسته‌ایم به هم کمک کنیم. من فکر می‌کنم اگر این روند ادامه داشته باشد می‌تواند به هر دوی ما کمک کند.

سلیمی ادامه داد: اما این را هم باید بگویم من هنوز در مورد آینده‌ام تصمیم قطعی نگرفته‌ام، چون از این اتفاقات خیلی ناراحتم. بعد از المپیک چون می‌دانستم در زدن قیچی ضعف‌هایی دارم زمان زیادی روی این نقطه ضعف کار کردم و در این مسابقات کاملاً صحیح این حرکت را اجرا کردم، اما باز هم دیدم به ناحق حقم را خوردند. فکر اینکه خدایی ناکرده یک سال بعد هم زحمات من دوباره بر باد برود، اذیتم می‌کند و به همین خاطر هنوز نتوانسته‌ام تصمیم بگیرم.

وی درباره اظهارات گذشته‌اش و اینکه گفته بود «مشکلات مرادی و فدراسیون جهانی وزنه‌برداری باعث به وجود آمدن این ناداوری‌ها علیه من شده است» و اینکه چه راه‌حلی برای این موضوع پیشنهاد می‌دهد،‌ خاطر نشان کرد: در رشته‌های مافیایی مانند کشتی و وزنه‌برداری دو راه‌حل وجود دارد؛ اول اینکه از نظر ارتباطی و سیاسی رابطه‌ای برقرار کنیم و صاحب کرسی جهانی شویم که امسال متأسفانه این فرصت را از دست دادیم. دوم هم اگر بخواهم خیلی رُک بگویم باید یک مقدار پول خرج کنیم تا کسانی که صاحب قدرت هستند ما را حمایت کنند. به‌هرحال قدرت در این رشته‌ها در دست چند نفر خاص است و ما باید از آنها حمایت کنیم تا این اتفاقات برای ورزشکاران‌مان رخ ندهد.

256 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =