اعتراف جدید اینتل درباره تاثیر باگ اسپکتر روی تراشه‌های جدید

اینتل اعتراف کرد سی پی یوهای جدید نیز مشکل باگ اسپکتر/ Spectre دارند.

 

به گزارش خبرآنلاین، وصله‌های امنیتی برای رفع مشکل باگ‌های اسپکتر و ملتدان/ Meltdown نه تنها چاره‌ساز نبوده، بلکه باعث خاموش شدن ناگهانی سیستم هم شده‌اند.{لینک}

اینتل پیش‌تر گفته بود مشکل ری-بوت شدن سیستم ها مربوط به سیستم‌های مجهز به پردازنده برادول و هاسول است اما حالا گفته است محصولاتی مانند Skylake و Kabylake نیز دچار مشکل شده‌اند.

دو سی پی یوی قدیمی به نام‌های Ivy Bridge و Sandy Bridge با هسته‌های قدیمی نیز اسیر باگ امنیتی هستند.

«ناوین شینوی» قائم مقام اینتل ادعا کرده است که به علت اصلی آسیب پذیری در تراشه‌های خود نزدیک شده‌اند و سعی می‌کنند با «میکرو کُدی» که از هفته آینده در اختیار شرکا قرار می‌دهند؛ مشکل را به سرعت مرتفع کنند.

ظاهرا اپلیکیشن‌های بیزینسی جاوا روی سرورهای مجهز به اینتل به گفته وی مشکل حاد پرفورمنس پیدا نکرده‌اند و تنها بین 2 تا 4 درصد کندی مشاهده شده است.

به گفته کارشناسان وقتی سی‌پی‌یو 100درصد انرژی را برای خوانش دیتا به کار می‌بندد، کاهش سرعت دیده نمی‌شود اما وقتی 100درصد انرژی برای نوشتن دیتا بکار گرفته می‌شود، حدود 18 درصد کاهش سرعت دیده می‌شود.

روی حالت تک هسته نیز برای نوشتن دیتا بیش از 25 درصد کاهش سرعت دیده می‌شود.

اینتل می‌گوید در حال کار با شرکا و مشتریان خود برای جلوگیری از کندشدن سیستم ها هستند. یکی از انتخاب‌های مطرح شده تکنیک موسوم به Retpoline است که توسط مهندسان گوگل ابداع شده تا ضمن ممانعت از باگ اسپیکتر، جلوی کندی عملکرد سیستم‌ها را می‌گیرد.

 

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =