دوازدهمین نشست تخصصی «آیین آواز» با حضور آواز خوان نامی زنجان

با حضور هنرمند نامی آواز زنجان «متر آواز، وزن آواز و ریتم در آواز ایرانی» در دوازدهمین نشست تخصصی «آیین آواز» بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ آیین آواز ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۲۴ مرداد ماه با بررسی «متر آواز، وزن آواز و ریتم در آواز ایرانی» در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. جاوید (جبار) عباسی‌فلاح در کنار علی شیرازی - کارشناس مجری برنامه - ارائه‌کنندگان این مبحث خواهند بود.

جاوید عباسی‌ فلاح (متولد ۱۳۵۳ در زنجان) خواننده و مدرس دانشگاه، آموختن موسیقی را از سال ۱۳۷۵ نزد محمدتقی ارغوانی‌فرد آغاز کرد.

سپس مدت کوتاهی در مرکز حفظ و اشاعه، به ادامه یادگیری نزد کریم صالح‌عظیمی و محمد منتشری مشغول شد. با تعطیلی آن مرکز، چند سال ردیف‌ آوازی، تصنیف‌ها و مرکب‌خوانی را نزد میرزا علی‌اکبر خرم قزوینی در شهر قزوین فرا گرفت. او از سال ۱۳۸۹ به محضر استاد محمدرضا شجریان راه یافت.

از این خواننده و پژوهشگر تاکنون دو آلبوم «حریر نگاه» به آهنگسازی ابراهیم نقدیان و «رسم یاری» به آهنگسازی بهمن فریادرس منتشر شده و «جلوه ناز» به آهنگسازی مجید ستاری نیز در مراحل پایانی ضبط قرار دارد.

عباسی‌فلاح همچنین تجربه خوانندگی در اپرای عروسکی «حافظ» و برگزاری کنسرت با گروه موسیقی رونای تهران (به علاوه چند گروه دیگر در شهرستان‌ها) را در کارنامه دارد. او هر سال به‌ عنوان سخنران و مجری آواز و موسیقی در همایش‌های ویژه تعزیه‌خوانی و آواز در زادگاهش زنجان حضور فعال دارد.

عباسی‌فلاح در دوازدهمین نشست «آیین آواز» به ارائه شفاهی همراه با توضیح مثالی (به آواز) درباره مقاله‌ای که به‌تازگی درباره وزن در آواز نوشته است، خواهد پرداخت. شیرازی (خواننده و آوازپژوه) نیز درباره «متر آواز» و رابطه آن با «وزن آواز» صحبت می‌کند و مثال‌ های آوازی مربوط به هر قسمت از بحث را عرضه خواهد کرد.

دو مبحث ذکرشده در ارتباط تنگاتنگ با همدیگر هستند و این دو کارشناس می‌کوشند در توضیح و تبیین مفاهیم مربوط به مبحث تئوریک و فنی این نشست از «آیین آواز» به هماهنگی و همراهی لازم برسند.

نشست ماهانه آموزشی «آیین آواز» را کانون موسیقی ارسباران، یک سال است که برپا می‌کند و این ماه، جشن تولد نشست با ویژه‌برنامه‌ هایی برگزار خواهد شد، از جمله این برنامه‌ها پخش ویدئو کلیپی است که از یک سال فعالیت این نشست تخصصی تهیه شده است.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =