۰ نفر
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸

ردیف اعتباری ملی برای احداث هشت سد جدید با اهداف کشاورزی، گردشگری وصنعت در شهرستان های خلخال و کوثر در منطقه جنوب استان اردبیل گشایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ بشیر خالقی در نشستی با مسوولان شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: احداث سه سد در خلخال و پنج سد در شهرستان کوثر در جدول 20 ردیف اعتبارات ملی بودجه کشور قرار گرفته و با احداث این سدها تحول مهمی در توسعه اقتصادی و منطقه صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به تولید سالانه بیش از 350 میلیون متر مکعب آب در خلخال و سرازیر شدن آن به رودخانه قزل اوزن بدون استفاده مفید بهره برداران بخش کشاورزی و صنعت اظهار کرد: شرکت آب منطقه ای اردبیل ملزم به تخصیص آب مورد نیاز شهرک کشاورزی خلخال بدون هرگونه بهانه تراشی است.

وی از آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک کشاورزی خلخال در سطح 22 هکتار از اراضی مستعد این شهرستان خبرداد و گفت: با توجه به بیکاری بیش از 400 دانش آموخته دانشگاهی این شهرستان در رشته کشاورزی و همچنین وجود منابع آبی مورد نیاز در منطقه ، راه اندازی این شهرک گشایش بزرگی در حل مشکل بخش کشاورزی شهرستان خواهد بود.

خالقی با انتقاد از مدیریت ضعیف منابع آبی استان اردبیل در گذشته به ویژه تخصیص نیافتن آب مورد نیاز کشاورزان خلخال اگفت: پایین رفتن سطح سفره آبهای زیر زمینی دشت اردبیل نمی تواند دلیلی برای اعمال قوانین سخت گیرانه مصرف آب برای کشاورزان خلخال باشد.

فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این جلسه با اشاره به افزایش روند مهاجرت و بیکاری در شهرستان، احداث شهرک کشاورزی و زمینه سازی برای استغال بخشی از بیکاران در این شهرک را گامی مهم در جهت توقف مهاجرت مردم از منطقه و دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی دولت برشمرد.

خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان قرار دارد. عبور رودخانه قزل اوزن به طول 100 کیلومتر از این شهرستان و منطقه جنوب استان اردبیل باعث وفور آب در این شهرستان شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =