۰ نفر
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵

پورابراهیمی نماینده مردم کرمان که به عنوان مخالف وزیر معرفی شده برای وزارت امورخارجه در مجلس سخنرانی کرد برای رأی دادن به ظریف شرط گذاشت.

به گزارش خبرآنلاین، پورابراهیمی گفت: اگر آقای ظریف در ساختار دیپلماسی اقتصادی اصلاحات را اعمال کنند، من هم به ایشان رای موافق می دهم

این نماینده مخالف که معتقد است نظر او در خصوص دیپلماسی اقتصادی با نظر اقای ظریف متفاوت است گفت:  من موضوع دیپلماسی اقتصادی را از دوران وزارت آقای صالحی در دولت قبل مطرح کرده ام تا به امروز. در این مورد با آقای ظریف اختلاف نظری در اجرای ساختاری این موضوع دارم. ایشان گفتند من نمی توانم به این موضوع ورود کنم. اما امروز در برنامه ای که ارائه داده اند در پیشنهاداتشان به به این موضوع هم اهتمام داشته اند.

نماینده کرمان گفت: ما باید این مبانی را به عنوان اساس نامه در نظر بگیریم تا اگر وزیر تغییر کرد برنامه تغییر نکند. سفرا هم باید از این موضوع مطلع باشند. بعضا پیش آمده سفرای ما از این موضوعات بی خبر هستند.

پورابراهیمی در ادامه گفت: کمیسیون اقتصادی در کنار وزارت امور خارجه است. با این برنامه های خوب اگر ما ساختار را عملیاتی نکنیم نمیتوانیم چیزی که در دوره های گذشته بر دیپلماسی خارجی رفته است را اصلاح کنیم. سفرای ما ضعف بعد اقتصادی دارند. تاکنون رویکردشان بیشتر امنیتی بوده است. اگر آقای ظریف در ساختار اصلاحات را انجام دهند، من هم به ایشان رای موافق می دهم.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =