واکنش‌های اخیر آمریکا بیش از ایران به خود آمریکا ضربه می‌زند. این واکنش‌ها بیش از آنچه به ضرر ایران باشد، پیمان‌شکنی آمریکا را ثابت کرده است و با افزایش بی‌اعتمادی نسبت به این کشور، حقانیت بیشتر ایران را ثابت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از اتاق تهران،محسن بهرامی ارض اقدس،رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران در یادداشت خود نوشت:

برجام یک معاهده یا توافق بین‌المللی است که بین ایران و پنج کشور توسعه‌یافته به همراهی ایالات‌متحده آمریکا به امضا رسیده است. این توافق پایه لغو تحریم‌های سازمان ملل است و از این نظر در نوع خود بی‌نظیر است چراکه تاکنون سابقه نداشته در جهان قطعنامه‌ای از قطعنامه‌های سازمان ملل پیش از اجرا توسط سازمان لغو شود. این نشان می‌دهد که در عمل در برجام طرف حساب ایران جامعه بین‌المللی است نه صرفاً ایالات‌متحده آمریکا. در روز گذشته رئیس‌جمهور فرانسه، صدراعظم آلمان و نخست‌وزیر انگلستان تعهد ایران به مفاد برجام را تائید و اعلام کردند. سازمان جهانی انرژی اتمی هم‌بارها عملکرد ایران دراین‌باره را راستی آزمایی کرده است این نشان می‌دهد که تعهد ایران به برجام اثبات‌شده است.

به نظر می‌رسد دونالد  ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در کشور خودش و حتی در حزب خودش و در بین جمهوری خواهان در اقلیت است  و نتوانسته در جامعه بین‌الملل و در آمریکا به همکاری گسترده‌ای دست پیدا کند. واکنش‌های اخیر آمریکا بیش از ایران به خود آمریکا ضربه می‌زند. این واکنش‌ها بیش از آنچه به ضرر ایران باشد، پیمان‌شکنی آمریکا را ثابت کرده است و با افزایش بی‌اعتمادی نسبت به این کشور، حقانیت بیشتر ایران را ثابت می‌کند. یک سال و اندی از برجام می‌گذرد اما هنوز رفتارهای یک‌طرفه و تحریک کنند آمریکا بی‌اساس و مغایر برجام است و این آمریکاست که به تعهدات برجامی اش عمل نکرده است.

خوشبختانه  تبلیغات یک‌سویه علیه ایران و ایران هراسی در یک سال اخیر به ایران‌دوستی تبدیل شده است و بیشتر کشورهای توسعه‌یافته جهان و عموم کشورهای درحال‌توسعه روابط تجاری‌شان با ایران را از سر گرفتند. بسیاری از تحریم‌های کشورهای اتحادیه اروپا، کره جنوبی، هند و ژاپن علیه ایران برداشته شده است و به نظر نمی‌رسد استقلال این کشورها اجازه دهد که آن‌ها از مواضع غیرمنطقی ترامپ دنباله‌روی کنند. کنش‌های ترامپ مقدمه شکافی عمیق بین کشورهای مستقل جهان با آمریکاست که در عمل به انزوای بیشتر این کشور دامن می‌زند. طبیعی است که انتظار داریم کشورهای مستقل دنیا هرچه زودتر عدم پیروی‌شان از سیاست‌های خصمانه و غیرمنطقی ترامپ علیه ایران را اعلام کنند. اعلام استقلال و برائت این کشورها نشان می‌دهد که آن‌ها مسیر خودشان را در برجام طی می‌کند.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =