«خبرجنوب» نوشت: وضعیت تنها ورزشگاه بانوان شیراز تأسفبار و در خور شأن و جایگاه بانوان این کلانشهر نیست.

رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر شيراز با اعلام اين مطلب گفت: چند روز قبل براي بازديد به تنها ورزشگاه بانوان شهر رفتم كه وضعيت اين مكان درخور جايگاه بانوان نبود و جاي تأسف داشت. ليلا دودمان اظهارداشت: در همين زمينه گزارش كامل از تنها ورزشگاه بانوان شهر (ورزشگاه حجاب) تهيه كردهام و به زودي با مسئولين تربيت بدني مذاكراتي را براي رفع مشكلات اين ورزشگاه و وضعيت نابسامان آن خواهيم داشت. اين ورزشگاه سال هاست به فراموشي سپرده شده است.
وي اضافه كرد: يكي ديگر از مواردي كه ما به دنبال آن هستيم لايحه ورزش شهر است كه در اين خصوص 2 هفته به تربيت بدني فرصت داديم تا تصميم گيري كرده و تكليف اين اداره در مقابل هیات هاي ورزشي و شهرداري را مشخص كند كه اين مهلت هفته آينده به اتمام مي رسد و اين لايحه بايد در زمان فوق تحويل ما شود.
دودمان در خصوص رويكرد فرهنگي شوراي شهر در اين دور گفت: با توجه به اين كه كميسيوني به نام فرهنگي، اجتماعي و ورزشي فعال است نميتوانيم به صورت يك جانبه به مسايل توجه كنيم به گونه اي كه در بعد فرهنگي بايد به 2 مقوله توجه كنيم، يكي ميراث فرهنگي و تقويت آن همسو با توسعه گردشگري است و ديگري ارتقاي فرهنگ شهروندي و حقوق شهروندي است. وي تصريح كرد: در بعد اجتماعي هم فعاليتهاي كميسيون بايد در خصوص آسيبهاي اجتماعي باشد و در كنار آن در حوزه ورزشي نيز بايد به دنبال تقويت زيرساختها بود. اهميت 3 موضوعي كه بايد توسط اين كميسيون دنبال شود باعث ميشود كه ما نتوانيم از ميان مقولههای فرهنگي، اجتماعي و ورزشي يكي را اولويت اصلي خود بشماريم و يكي از اين موارد را جداي از ديگري ببينيم. دودمان ادامه داد: در حال حاضر سازمان فرهنگي شهرداري شيراز برنامههاي يك ساله خود را تدوين كرده و در حال اجراست اما رويكرد ما در خصوص نحوه برگزاري و اجراي با كيفيت اين برنامههاست و سعي داريم بيشتر به كيفي بودن امور توجه شود تا كميت كه البته تا حدودي رويكردهاي خود در اين حوزه را با مسئولين مرتبط در شهرداري در ميان گذاشتهايم. رئيس كميسيون فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شوراي شهر شيراز با اشاره به وضعيت نامناسب باغ بانوان گفت: در حال حاضر وضعيت باغ بانوان مناسب نيست و ساير باغ هاي خانواده زير مجموعه سازمان فرهنگي و اجتماعي نيز كه به پيمانكار واگذار شده اند گرچه فضاي سبز و تفريحي خوبي دارند اما به نظر ميرسد هنوز كاركرد فرهنگي مورد نياز شهر را نتوانستهاند دنبال كنند و انتظار داريم تا در آينده به اين كاركرد بيشتر توجه شود.
دودمان از ساماندهي زنان كارتن خواب خبر داد و گفت: يكي ديگر از برنامه هاي ما كه به تصويب كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر رسيده ساماندهي زنان كارتن خواب است كه تصميمات اوليه آن گرفته شده و اميدواريم با كمك بهزيستي و ارگانهاي ذي ربط بتوانيم در اين زمينه اقدامات لازم را به انجامرسانيم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =