«خبرجنوب» نوشت: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان فارس اعتقاد دارد متکدیان که پیوسته شیوه های مختلفی را برای پول درآوردن بی رنج و زحمت به کار می برند هرگز برای دریافت کمکهای جزئی به این نهاد حمایتی مراجعه نمی کنند.

محمد بدري در پاسخ به اين سوال كه چرا يكي از بهانه هاي هميشگي متكديان اين است كه مي گويند پول برگشت تهيه بليط به شهرستان خود را ندارند، گفت: محتاج واقعي جلوي كسي را نمي گيرد. اين افراد و امثال آن ها نه محتاج 50 تومان كرايه برگشت هستند و نه اگر كسي اين ها را براي مراجعه به كميته امداد راهنمايي كرد، هرگز به اين نهاد حمايتي مي آيند زيرا به همان ميزان كه بايد براي اين كار وقت بگذارند مي توانند چندين برابر مبلغ اهدايي، درآمد كسب كنند.
وي افزود: بعضي متكديان از احساسات مردم سوء استفاده مي كنند و هر روز به نوعي براي كسب درآمد حرف هايي مي زنند اما كميته امداد براي آن دسته كه ادعا مي كنند در راه مانده هستند، چنانچه به اين نهاد مراجعه كنند طبق تفاهم نامه اي كه با شهرداري دارد، اين افراد را معرفي ميكند و بليط در اختيارشان قرار مي گيرد تا به شهرستان خود بروند. تامين هزينه سفر نيز از سرفصل «ابن سبيل» كه از محل صدقات مردمي است تامين مي شود، ضمن اين كه در ترمينال نيز براي اين افراد تسهيلاتي در نظر گرفته شده و اگر تنها مشكل اين ها تهيه بليط سفر است، بليط در اختيارشان قرار مي گيرد و مانند ديگر مسافران در طول سفر از آن ها پذيرايي مي شود.
اين مسئول در كميته امداد فارس با اشاره به اين كه هم اكنون 2300 بيمار صعب العلاج، زمين گير و خاص تحت پوشش كميته امداد استان هستند، گفت: مددجويان ما دو دسته هستند، گروهي كه بيمه خدمات درماني كميته هستند و جمعيت تقريبي آن ها از 320 هزار مددجو به 70- 80 هزار نفر مي رسد و دسته اي ديگر كه بيمه سلامت يا خدمات درماني روستایی دارند.
آن افرادی که بیمه خدمات درمانی کمیته امداد دارند تامين هزينههاي بيمه پايه آنها با ماست و افرادي كه مددجو هستند و بيمه درماني ما را ندارند، بيمه مكملشان با ماست.
وي افزود: كميته امداد همچنين عمده هزينه هاي بستري، دارويي و تجهيزات را براي مددجويان مي پردازد و تهيه دستگاه هاي تنفسي، تخت و تشك مواج، كپسول اكسيژن و ساير تجهيزات از آن جمله است. در كنار بحث هزينه هاي بيمه مكمل نيز در 6 ماه اول سال جاري به طور ميانگين 2 ميليارد تومان اعتبار صرف شده است. در نقاهتگاه كميته امداد نيز كه در خيابان رودكي واقع شده، در 6 ماه اول سال جاري به حدود 15 هزار نفر اسكان داده شده است.
بدري اضافه كرد: در سال گذشته نيز 28 هزار و 700 نفر شب، به بيماران و همراهان آنها در اين محل نقاهتگاه ارايه خدمات شد. ماهيانه بين 300 و 400 ميليون تومان نيز هزينه بيمه تكميلي مددجويان است، همچنين در اين نقاهتگاه هر ماه بين 2 تا 2500 نفر اسكان داده مي شوند.
معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد بيان داشت: بحث رسيدگي بيشتر به معيشت، مسكن و امور بيمه اي مددجويان و آموزش هاي تخصصي و توجه به مددكاران براي رسيدگي به محرومان در اولويت كارهاي اين نهاد است. اين مسئول با اشاره به اين كه تمامي مددجويان شهرهاي بالاي 20 هزار نفر كه كمك هزينه معيشت از اين نهاد دريافت مي كنند از خدمات بيمه پايه و مكمل بهره مند مي باشند، افزود: مددجوياني كه بيمه خدمات درماني دارند نيز بيمه مكمل امداد هستند و از خدمات بيمه اي و هزينه هاي درماني بهره مند مي شوند.
معاون حمايت و سلامت كميته امداد فارس همچنين به طرح تغذيه كودكان زير 6 سال كه از سوء تغذيه رنج مي برند اشاره كرد و گفت: طبق تفاهم نامه اي كه بين كميته امداد و دانشگاه علوم پزشكي شيراز منعقد شده است، كودكاني كه از نظر وزن و قد و سوء تغذيه دچار مشكل هستند و رنج مي برند و خانواده هاي آن ها از نظر اقتصادي وضعيت مناسبي ندارند و اكنون تعداد آن ها به 4 هزار و 500 نفر مي رسد، تحت حمايت قرار مي گيرند و با اختصاص سبد غذايي ميزان كالري مورد نياز آن ها تامين مي شود و به محض اين كه وزن و قدشان به ميزان استاندارد رسيد از تحت پوشش خارج شده و ديگر كودكانی كه وضعيت مشابهي دارند جايگزين مي شوند.
بدري با اشاره به سياست هاي جديد كميته امداد در زمينه ارايه كمكهاي حمايتي به مددجويان، از جمله تامين مسكن افزود: به رغم تلاشها و قدم هاي مثبتي كه در اين زمينه برداشته شده هم اكنون 10 هزار خانواده در سطح استان به سرپناه نياز دارند كه اغلب ساكن شهرستانهاي داراي ضریب محروميت بالاي 6 تا 9 مي باشند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =