نظر شما دربارۀ این عکس چیست؟/ سکوت پاپ در میانمار

پاپ روز پنجشنبه پس از دیدار با مقامات میانمار وارد بنگلادش شد.

نظر شما دربارۀ این عکس چیست؟/ سکوت پاپ در میانمار پاپ روز پنجشنبه پس از پایان سفر و دیدارش با مقامات میانمار وارد بنگلادش شد. #خبرآنلاین، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، در سفری چهار روزه که طبق اعلام رسانه ها با هدف پایان دادن به بحران آوارگان روهینگیا، صورت گرفته بود، پس از سفر به میانمار روز پنجشنبه وارد #بنگلادش شد. پاپ در نطق خود پیش از ورود به بنگلادش، سخنان خود را به رعایت حقوق و عدالت محدود کرده و از هر نوع اشاره ای به 'روهینگیا' و 'پاکسازی نژادی' اجتناب کرد. سفر پاپ به #میانمار با انتقادات گسترده ای از سوی گروههای حقوق بشری و #مسلمانان مواجه شده است چرا که #پاپ_فرانسیس در سفر چهار روزه خود به میانمار حاضر نشد در مورد عملکرد دولت این کشور در قبال روهینگیا سخن بگوید و صرفا به صورت کلی خواستار رعایت #حقوق_بشر در این کشور شد. این در حالی است که سازمان ملل متحد و آمریکا اقدامات ارتش میانمار علیه اقلیت مسلمانان #روهینگیا در این کشور را «پاکسازی قومی» توصیف کرده‌اند. نظر شما دربارۀ عکس و سکوت پاپ در قبال جنایت علی مسلمانان روهینگیا چیست؟

A post shared by Khabaronline.ir (@khabaronline) on Nov 30, 2017 at 9:44pm PST

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، در سفری چهار روزه که طبق اعلام رسانه ها با هدف پایان دادن به بحران آوارگان روهینگیا، صورت گرفته بود، پس از سفر به میانمار و دیدار با خانم آنگ سان سوچی، روز پنجشنبه وارد بنگلادش شد. پاپ در نطق خود پیش از ورود به بنگلادش، سخنان خود را به رعایت حقوق و عدالت محدود کرده و از هر نوع اشاره ای به 'روهینگیا' و 'پاکسازی نژادی' اجتناب کرد.

سفر پاپ به میانمار و دیدار او با آنگ سان سوچی با انتقادات گسترده ای از سوی گروههای حقوق بشری و مسلمانان مواجه شده است چرا که 'پاپ فرانسیس' در سفر چهار روزه خود به میانمار حاضر نشد در مورد عملکرد دولت و ارتش این کشور در قبال مسلمانان روهینگیا سخن بگوید و صرفا به صورت کلی خواستار رعایت حقوق بشر در این کشور شد.

این در حالی است که سازمان ملل متحد و آمریکا اقدامات ارتش میانمار علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا در این کشور را «پاکسازی قومی» توصیف کرده‌اند.

نظر شما دربارۀ عکس و سکوت پاپ در قبال جنایت علی مسلمانان روهینگیا چیست؟

شما می توانید نظرات خود را در قالب کامنت در انتهای این مطلب و یا در ذیل همین عکس در صفحه اینستاگرام خبرآنلاین ارائه کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    آزاده نیست وجیره خوار ودنیایی است وبه فکر شکمش هستش این پاپ از نظر انسانی وشجاعت به گرد نوجون های شیعه هم نمی رسد
    • بی نام US ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
      تعریفتون از ازادگی چیه؟ مگه امام جمعه های ما از حقوق مسیحیت در دنیا حرف می زنن که اون بزنه؟ اون رهبر مسیحیان جهانه نه مسمانان
    • بی نام US ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
      انتظار داشتن از پاپ برای دفاع از مسلمانان سنی روهینگیا که ممکن است هر لحظه تبدیل به داعش بشند و در زمانه ای که مسلمانان در خاورمیانه بزرگترین قتل و کشتار علیه همدیگر را انجام می دهند احمقانه ترین انتظار است. با عرض معذرت
    • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
      احتمالا نظرش به نظر آنگ سان سوچی نزدیک تر بوده...
    • بی نام US ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
      131 8
      دولت و ارتش میانمار از وضعیت خاورمیانه نهایت استفاده رو برای پاکسازی قومی کرده . مادامیکه عربستان که رهبر مسلمانان سنی در جهان هست و ایران شیعی که رهبر مسلمانان شیعه در جهان هست خودشون درگیر با یکدیگر هستند و در این جنگ نیابتی صدها هزاران مسلمان درست یا غلط دارن کشته می شن. اونها هم از فرصت استفاده کره و برنامه و طرح نیم قرن گذشته خودشون رو مبنی بر یک کشور صد در صد بودایی پیاده می کنند و پاکسازی قومی رو شروع کردن پس ریشه این ماجرا رو باید در اختلافات مسلمانان دانست. اگر ایران و عربستان متحد بودند قطعا میانمار هم جرئت نمی کرد این بلا رو سر مسلمونا بیاره
    • بی نام US ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
      پاپ موکل مسیحیان جهان است نه مسلمانان. مسلمونا خودشون همدیگرو نکشن نیاز به کمک کسی نداشته باشن
    • بی نام GB ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
      8 0
      شما به حساسیت داخلی ها برای مسایل مشابه ببخش
  • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    79 42
    کاملا طبیعی و قابل پیش بینی بود. اینها فقط شوی تبلیغاتی است. مگر در مقابل جنایت های داعش و قتل عام مردم یمن چه کردند که در میانمار بخواهید انتظاری داشته باشید
    • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
      11 35
      چون شیعه هستند و جز این هم ازشون توقعی نیست.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    88 3
    با خودم فکر کردم یعنی رهبر مسیحان برای حمایت از مسلمانان پا جلو گذاشته؟ نه او هم به فکر منافع خاصی است . بعد گفتم راستی رهبران مسلمانان کجایند که دست این درماندگان را بگیرند؟
    • بی نام US ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
      59 12
      احسنت. دقیقا همین درست است. حالا ایران به کنار مثلا همین ملک سلمان و پسر الدنگش که رهبر مسلمانان سنی در جهان هستند چه غلطی کردند؟ حتی یه بیانیه هم صادر نکردند.
    • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
      15 27
      ملک سلمان و پسر الدنگش و کلا آل سعود عقبه صهیونیستی دارند. اینا خودشون جیره خوار آمریکا و اسرائیلند دلشون به حال مسلمانان چه سنی و چه شیعه نمیسوزه.
  • عرشیا RO ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    57 15
    کشتار محکوم است،سکوت در برابر کشتار هم محکوم است ولی ایکاش اینهمه را در مقابل دوستانتان و عملکرد انان در کشورهای دوست و برادر هم داشتید نه اینکه 7سال کشتار و نسل کشی ان دوست عزیزتان را زیر سیبیلی رد کنید و حقایق را وارونه جلوه دهید.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    23 32
    بعضی وقت ها با خودم فکر می کنم شاید اینها کلا با اسلام مشکل دارند نه فقط با گروه های تند رو و افراطی.
    • بی نام US ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
      12 8
      اصلا بحث گروه های افراطی نیست از سال 1921 که مسلمانان از هندوستان و بنگلادش وارد این کشور شدند این اختلافات بوده اما به هیچ وجه حد و اندازه اش اینجور نبوده که مثلا تو سال 2017 فقط در چند ماه بیش از چهار هزار مسلمان رو کشتن و ده ها هزار نفرشون رو اواره کردن.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    23 53
    آخه پاپ کی هست حالا...خود مسیحیان هم حرفاشو گوش نمیکنند
  • بی نام A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    43 6
    پاپ قرار نیست مثل ارتش ایدئولوژیک میانمار اونجا رو بهم بریزه بلکه رفته تا مشکل رو حل کنه. از همه بیشتر از سوچی لجم می گیره.
  • بی نام US ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    35 27
    پشت همه این جنایت ها همین زنیکه بی شرف هست که خیر سرش جایزه نوبل هم گرفته. هیچ غلطی نمی کنه و جرئتش رو هم نداره چون ارتش بهش گفته شما زر نزن و الا دوباره می کنیم تو طویله.
  • بی نام US ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    65 6
    من یه سوال دارم؟ چند صد هزار نفر مسلمون الان تو یمن و افغانستان و سوریه کشته شده و دارن کشته می شن؟ وقتی خود مسلمونا اینجوری به جان هم افتادن چه توقعی از پاپ هست که بلند شه بره اونجا بگه مراقب مسلمونا باشید.
  • بی نام US ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    12 13
    به توئیت های نفرت پراکن دونالد ترامپ علیه مسلمانان دقت کردید. اون برداشته توئیت های یک ضد مسلمان معروف رو ری توئیت کرده و موجی از نفرت علیه مسلمانان در دنیا به راه انداخته . تو این وضعیت شما چه انتظاری از پاپ داری که به هرحال وظیفه اصلیش رهبری و دفاع از حقوق مسیحیان هست نه مسلمونا
  • بی نام US ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    11 20
    هر دو تاشون ابروی جایزه صلح نوبل رو بردن
  • ناشناس A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    10 2
    همه که مثل سیاستمداران ایران ، کاتولیک تر از پاپ نیستند
  • ایرانی A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    8 3
    این چه تعصبیه که شماها دارید چه ارتباطی به مسلمان و غیر مسلمان داره در زمان حکومت امام علی وقتی می شنوه از روی ظلم خلخال از پای زن یهودی می کنند ناراحت می شه و میگه اگر انسانی از شنیدن این خبر ازغصه بمیره عجیب نیست حکایت این جنایتها به قول فریدون مشیری مرگ انسانیت رو نشون می ده ... در کویری سوت و کور در میان مردمی با این مصیبتها صبور صحبت از مرگ محبت مرگ عشق گفتگو از مرگ انسانیت است .
  • بی نام A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    11 1
    حالا مثلا اون آقای مسلمان پر مدعا چه غلطی کرده؟
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    1 3
    از کجا می دونید حقوق مسلمون ها رو در خفا پیگیری نکرده باشه؟ اگر میومد اعتراض می کرد مثلا چه دستاوردی جز چند خبر رسانه ای برای مسلمون ها داشت؟ دفاع کردن که همیشه به جار زدن نیست.بعضی آدم ها در خفا کمکی می کنن که ده ها رسانه نمی تونن انجام بدن
  • هاشم IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    1 5
    این نشون میده دین برای اینها بازیچه ای بیش نیست.
  • عباس A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    0 0
    سلام ،مسلمانان روهینگیا باید اسناد ومدارک محکمی برای هیئت جازه نوبل بفرستند ودرخواست کنند که جایزه صلح نوبل از خانم سوچی پس گرفته شود.