جام جم نوشت:درحالی که برخی تهیه‌کننده‌ها و پخش‌کننده‌های سینما در چند وقت اخیر نسبت به اکران فیلم «آینه بغل» معترض بودند، این کمدی از چهارشنبه هفته گذشته روی پرده سینماها رفته و در سه روز نمایش به فروشی معادل یک میلیارد و دویست میلیون تومان دست پیدا کرد.

 «آینه بغل» در شرایطی شروع خوبی در اکران داشته که مجموع فروش دیگر فیلم‌های تقریبا همزمان به نمایش درآمده با آن تا اینجا یعنی «فهرست مقدس»، «آذر»، «شکلاتی» و «وقتی برگشتم» به 700 میلیون تومان هم نرسیده است. سهم فروش آذر حدود 350 میلیون تومان، شکلاتی حدود 150 میلیون تومان و وقتی برگشتم حدود 130 میلیون تومان است.

آن عده از اهالی سینما که خطاب به شورای صنفی نمایش اکران «آینه بغل» را زودهنگام و ناعادلانه می‌دانستند، معتقد بودند و هستند، درحالی که کلی فیلم تولیدی از سال قبل و جشنواره فجر گذشته پشت خط اکران مانده و رنگ پرده را ندیده‌اند، نباید فیلم «آینه بغل» را روانه سالن‌های سینما کرد؛ آن هم در شرایطی که فیلمبرداری این فیلم تقریبا بتازگی و در همین تابستان اخیر به پایان رسید. مخالفان و منتقدان اکران زودهنگام «آینه بغل»، یکی از دلایل اصلی اکران شدن این فیلم در این موقع از سال را مربوط به نفوذ و قدرت پخش‌کننده آن فیلمیران و علی سرتیپی می‌دانند.

«آینه بغل» درحالی به هر ترتیب و با هر سازوکاری اکران شده که حدود 30 فیلم در سالن سینماهای کشور (تازه بجز آثار گروه هنر و تجربه) به‌صورتی فشرده و تقریبا شناور به نمایش درمی‌آیند. این درحالی است که کلی فیلم هم در این وضعیت فیلم‌سوزی در نوبت اکران هستند و بیم آنها برای برخورد نکردن با جشنواره فیلم فجر و ایام پس از آن ناگزیر و به شکلی محتوم رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت.
45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =