۰ نفر
۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: قائم مقام وزیر صنعت ضمن اشاره به طرح بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در صنعت(فاجد) تاکید کرد: باید به ایجاد هر شغل همانند یک پروژه مهم نگاه شود.

رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت در خصوص تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته گفت: در سال 95 با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برنامه های مناسبی در راستای اقتصاد مقاومتی اجرا شد که مهمترین آن طرح رونق اقتصادی بود؛ حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط و کنترل واردات و مبارزه با قاچاق کالا نیز از دیگر برنامه ای شاخص در این زمینه بوده است.

وی افزود: در سال جاری تمامی برنامه های سال های گذشته در راستای اقتصاد مقاومتی استمرار خواهد داشت، ضمن اینکه نوسازی و تجهیز صنایع و معادن و صنوف تولیدی از شاخص ترین طرح های امسال به منظور افزایش تولید خواهد بود.

رحمانی با اشاره به اینکه در سال گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی برنامه های دقیق و مناسبی را تدوین و اجرا کرد بیان کرد: امسال نیز با همکاری همه وزارت خانه ها ، طرح جامع برای افزایش تولید و اشتغال تدوین خواهد شد و باید تلاش رابرای تحقق شعار سال یعنی تولید و اشتغال در وزارت صنعت و معدن بیشتر کرد.

قائم مقام وزیر صنعت تصریح کرد: اعتقاد ما این است که باید به یک شغل به عنوان یک پروژه نگاه کرد و همانگونه که ایجاد زیر ساخت ها و فعالیت های عمرانی و ساخت و ساز یک پروژه محسوب می شود و تمام تلاش ها برای انجام آن به کار گرفته می شود، یک شغل نیز باید یک پروژه به حساب آید.

رحمانی با بیان اینکه در راستای حمایت از تولید تسهیلاتی در سال گذشته ارائه شد گفت: در سال 95 طبق آخرین آمار بیش از 19 هزار میلیارد تومان تسهیلات به 24 هزا رواحدتولیدی صنعتی و کشاورزی واگذار شد و در سال جاری این طرح ادامه خواهد داشت و امیدواریم با اخذ تجربه از سال گذشته نقاط ضعف این طرح را برطرف و شاهد رونق بیشتر اقتصادی باشیم.

وی در پایان با اشاره به طرح فاجد بیان کرد: برنامه های مناسبی برای سال جاری با هماهنگی سایر دستگاه ها و وزارت خانه درنظر گرفته شده از جمله آنها طرح به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در صنعت(فاجد) است که با همکاری وزارت کار انجام خواهد گرفت و موجب اشتغال زایی برای جوانان تحصیلکرده خواهد شد.

 

39223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 650768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =