وزیر نیرو به تلاش جدی دولت یازدهم در توجه به محیط زیست اشاره و گفت: در دولت یازدهم، ۳۷ شهر کشور به سامانه فاضلاب مجهز شده اند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، حمید چیت چیان در مراسم بهره برداری از سامانه فاضلاب سردشت گفت: پیش از دولت یازدهم مجموع ظرفیت تصفیه های کل کشور ۳.۳ میلیون متر مکعب بود که پس از تلاش های دولت تدبیر و امید به بیش از یک میلیون متر مکعب دیگر اضافه شده است.

وی ادامه داد: برای اجرایی شدن این میزان ظرفیت فاصلاب از همه اعتبارات دولتی، اعتبارات صندوق توسعه ملی، تسهیلات بانکی و موسسه های بین المللی استفاده شده است.

وی وزارت نیرو را یکی از وزارت های پیشرو در میان همه دستگاه های اجرایی در استفاده از اعتبارات بین المللی دانست و گفت: این وزارتخانه مقام اول را در کسب اعتبارات به دست آورده تا بتوانند بهترین خدمات مورد نیاز شهروندان را با اجرای طرح ها ارائه دهند.

وی با بیان اینکه پیش از شروع دولت یازدهم در مجموع ۴۴ طرح با اعتباری معادل ۱۲ هزار میلیارد ریال به بخش خصوصی واگذار شده بود، افزود: در چهار سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ طرح با بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال ارزش ریالی طرح برای بخش خصوصی تعریف شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه در طول چهار سال اخیر ۳۷ شهر کشور مجهز به ۳۷ تصفیه خانه فاضلاب شده اند، سهم آذربایجان غربی را از مجموع این شهرها، پنج شهر بیان کرد و ادامه داد: یک دهم کل ظرفیت ایجاد شده در فاضلاب در طول سال گذشته سهم آذربایجان غربی بوده است.

عضو هیات دولت ادامه داد: خط انتقال آب از سد سردشت به شهر سردشت ۱۰۰ درصد اجرا شده و تصفیه خانه فاضلاب آن نیز حدود ۶۰ درصد پیشرفت دارد و تا پایان شهریور ماه امسال این تصفیه خانه به بهرداری برسد و مردم بتوانند از مزایای ان استفاد کنند.

وزیر نیرو به عملیات ساخت سد سردشت اشاره کرد و گفت که هم اکنون به اتمام رسیده عملیات آبگیری آن امروز آغاز می شود و افزود: این سد سالانه ۱۵۰ مگاوات برق تولید می کند

چیتچیان بیان کرد: سد سردشت آب شرب شهرستان های سردشت و ربط را تامین کرده و آب بخش کشاورزی مورد نیاز این منطقه را نیز تامین خواهد کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =