هفتمین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش‌وفناوری باحضور رییس‌کل‌بانک‌مرکزی، مدیران شبکه‌بانکی، دکترابراهیمی مدیرعامل بانک انصار، رییس پژوهشکده پولی و بانکی، اساتید و محققان این حوزه روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه سالجاری در محل بانک مرکزی برگزار و به پژوهشگران برگزیده جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی‌وتبلیغات، در ابتدای این مراسم، دکترعلی دیواندری رییس پژوهشکده پولی و بانکی با ارایه گزارش عملکرد پژوهشکده، به نقش پژوهش در تدوین سیاست‌های اقتصادی، مالی و پولی و تأثیر آن‌ها بر تصمیم گیری‌ مسئولان اشاره و بیان کرد: نظام بانکی کشور جز از طرق علمی وپژوهشی قابل اداره و اصلاح نیست و با توجه به عدم تعادل کنونی نظام بانکی، پژوهشکده پولی و بانکی می‌کوشد تا با اتکای به یافته های پژوهشی و کمک مسئولان بانکی، به اصلاح حرکت ‌اقتصادی کشور کمک کند.

در ادامه این مراسم، دکتر ولی‌الله سیف رییس کل بانک مرکزی طی سخنانی، تمرکز بر پژوهش های کاربردی را یک نیاز اساسی نظام بانکی دانست و گفت: باید از ظرفیت های علمی وپژوهشی کشور و صاحب‌نظران عرصه پولی وبانکی برای اصلاح روندهای کنونی حداکثر استفاده را کرد.

وی در ادامه اختصاص بودجه نیم درصدی از تولید ناخالص ملی به امر پژوهش را بسیار ناکافی دانست و تصریح کرد: باید بودجه تحقیق و پژوهش کشور را تا سال ۱۴۰۴ به 4 درصد تولید ناخالص ملی رساند تا این مطالبه ملی مورد تأکید مقام معظم رهبری را محقق کرد.

دکتر ولی‌الله سیف پس از آن، بانک مرکزی را متعهد به استفاده از یافته‌های پژوهشی دانست و اظهارداشت: پژوهش‌های معتبر وکاربردی در تعیین رویکردهای بانک‌مرکزی نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و ما از آن‌ها به نفع ارتقای بهره وری نظام بانکی و سازوکارهای تنظیم نظام ارزی، مدیریت سود بانکی، تک رقمی کردن و پایدارسازی تورم، تأمین مالی مقرون به صرفه و غیرتورمی پولی و ارتقای بانکداری اسلامی استفاده می کنیم.

در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر حوزه پولی و بانکی با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد و دکتر جلیل صفری رییس مرکزمطالعات و نوآوری بانک انصار به عنوان پژوهشگر برتر شبکه بانکی، جایزه خود را از رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت کرد.

2121

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737824