ایسنا نوشت: قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه 137 نفر به مراکز درمانی تابعه این دانشگاه در سطح استان به دلیل مشکلات تنفسی طی وقوع گرد و غبار خبر داد.

دکتر خجسته حسینی‌نژاد با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار شدید در مناطقی از استان از روز گذشته، اظهار کرد: به دنبال وقوع این پدیده، از پیش از ظهر تا شب گذشته (29 دی ماه) در مجموع 137 نفر به علت داشتن مشکلات تنفسی، به بیمارستان‌ها و مراکز شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد 9 نفر در بخش‌های بیمارستانی و 70 نفر در بخش اورژانس بیمارستان‌ها بستری و 58 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همچنان شاهد مراجعات مردم به مراکز درمانی تابعه دانشگاه به دلیل مشکلات تنفسی هستیم. بنابراین از شهروندان و بویژه گروه‌های حساس شامل کودکان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا مزمن صعب‌العلاج و سالمندان که بیشتر در معرض آسیب هستند، می‌خواهیم تا ثبات وضعیت هوا حتی‌الامکان از ترددهای غیرضروری و خروج از منازل خود اجتناب کنند.

حسینی‌نژاد با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار و بارندگی به طور همزمان در برخی شهرها، بیان کرد: این وضعیت فعلی هوا نیز خوب و مطلوب نیست. در زمان وقوع آخرین پدیده قبل از 29 دی‌ماه، به دلیل درایت و هشیاری شهروندان، آمار مراجعات تنفسی به مراکز درمانی، کاهش قابل ملاحظه‌ای داشت و امیدواریم اکنون نیز این آمار کاهش یابد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    1 0
    چرا اینقدر تبعیض ؟؟؟؟موقعی که تهران هواش ناسالم میشه همه شبکه درگیرش میشن برا اهواز ولی هچ؟؟ ما داریم تو هوای ۶۶برابر نفس میکشیم بعد حتی تلوزیون ً.....واقعا مردم خوزستان باید دیگه چی کار کنن