نامه وزیر بهداشت به رییس مجلس: مصوبات کمیسیون تلفیق، باعث جلوگیری از جذب نخبگان می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به دکتر لاریجانی، تصریح کرده است: مصوبات سه گانه‌ای در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده که باعث بروز آسیب جدی به نیت قانونگذار و سبب نگرانی اعضای هیات علمی و نیز جلوگیری از جذب نخبگان در دانشگاه‌های علوم پزشکی در آینده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين و به نقل از وبدا، سیدحسن هاشمی در این نامه یادآور شده است: از آنجائی که به استناد بند ب ماده 74 قانون برنامه ششم توسعه، کلیه پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان که در استخدام رسمی دستگاه های اجرایی موضوع این قانون هستند مجاز به فعالیت در سایر مراکز آموزشی، تشخیصی و درمانی نيستند، تصویب افزایش مالیات بر درآمدهای ناشی از فعالیت‌های اساتید تا میزان 35درصد درآمد و عدم نظام مالیاتی صحیح در بخش غیر دولتی باعث افزایش تقاضای خروج از دانشگاه یا خروج از طرح تمام وقتی خدمت در بیمارستان های دولتی می‌شود که این امر سبب کاهش ارائه خدمت در مراکز دولتی به ویژه بعد از ظهر و روزهای تعطیل خواهد شد و افزایش هزینه‌های مردم جهت دریافت خدمت از بخش خصوصی را بدنبال خواهد داشت.

وزیر بهداشت در این نامه تاکید کرده است: عدم افزایش حقوق اعضای هیات علمی در سال 1397، در حالی که بار تورم سالیانه متوجه همه اقشار جامعه خواهد بود نیز می‌تواند سبب کاهش انگیزه متخصصین جهت جذب در محیط‌های دانشگاهی شده و انگیزه اساتید شاغل را هم کاهش دهد.

وزیر بهداشت در ادامه خاطرنشان کرده است: برقراری سقف پاداش بازنشستگی برای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها که اکثرا و بویژه اعضای هیات علمی علوم پایه که عمر خدمتی خود را به جای اشتغال در بخش خصوصی در محیط‌های دانشگاهی سپری كرده و امید به دریافت پاداش پایان خدمت دارند این امر باعث افزایش تقاضای بازنشستگی قبل از سال جاری و خروج سریع و گسترده آنان از محیط های علمی، آموزشی خواهد شد.

دکتر هاشمی از رییس مجلس خواسته است نسبت به مستثنی كردن اعضاي هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از سه بند فوق الذکر راهنمائی و تمهیدات لازم را در تصویب بودجه سال 1397 منظور كنند.

وزیر بهداشت در عین حال در این نامه از تلاش های بی شائبه دکتر لاریجانی و مجلس شورای اسلامی که همواره حامی و پشتیبان محیط های دانشگاهی بوده و قوانینی در جهت حمایت از این قشر فرهیخته به تصویب رسانده است، قدردانی کرده و یادآور شده است: به استناد ماده یک قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و بند ب ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وزارت خانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری از شمول کلیه قوانین و مقررات عمومی حاکم بر دستگاه های دولتی مستثنی شده اند که این امر نشان دهنده اهمیت قانون گذار به محیط های علمی دانشگاهی است.

47234

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    0 0
    فقط هیات علمی علوم پزشکی مورد ستم قرار گرفتن ؟ هیات علمی های دیگه آدم نیستن ؟ وزیر علوم هم که خوابش برده احتمالا فقط بلده بگه عاشق بشید نسید
  • ذوالقرنین A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    0 0
    فقط یک ماه کارانه این اقایون نخبه را منتشر کنید حقوق بهانه است دهها برابر حقوق کارانه دارند اسناد حسابداری بیمارستانها را منتشر کنید