نامه نیوز اظهارات بازماندگان برخی از شهدای سانحه کشتی سانچی را منتشر کرد.

 

 
الیا محتشمی همسر شهید فرید محبی  مهندس ارشد نفتکش سانچی می گوید: چرا نباید در این مراسم که از آن به نام مجلس باشکوه ملی برای شهدای نفتکش سانچی یاد شده یک زن عالی رتبه سیاسی -دولتی حضور نداشته باشد؟ یعنی در کابینه دولت و یا نظام سیاسی هیچ زنی وجود ندارد؟تا با حضور در این مراسم و قرار گرفتن در کنار زنان و مادران شهدای نفتکش سانچی به درد دل این روزهای آنها گوش دهد؟
وی ادامه داد: حادثه نفتکش سانچی در طول تاریخ دریانوردی به لحاظ وسعت بی همتاست. سی و دو اسطوره در این حادثه ، به خاطر وفای به عهد خود در قبال کشورشان ،جان باخته اند ، پس چرا در کنار زنان و مادران آنها کسی از مسئولان قوا حاضر نشده است؟

محتشمی بیان کرد: با اینکه از این مجلس با نام مراسم باشکوه ملی شهدای نفتکش سانچی یاد شده اما تعداد شرکت کنندگان این محفل نشان دهنده  اطلاع رسانی ضعیف آن است.چرا به اندازه عنوان آن عظیم و بزرگ نبود؟ در این مراسم تنها خانواده‌های شهدای نفتکش حضور داشتند.


محتشمی تصریح کرد: بعد از غرق شدن نفتکش سانچی هیچ کدام از مسئولان شرکت ملی نفتکش به خانه‌ام نیامده‌اند. تنها درخواستم این است که پیکر همسرم را تحویل دهند اما می‌دانم که این امیدم نیز ناامید خواهد شد، بنابراین خودم را آرام می‌کنم تا پیکر همسرم همان جا آرام بگیرد.

مسئولان از اعطای حقوق همسرم شانه خالی می کنند
همسر شهید میلاد عنایتی افسرسوم نفتکش سانچی نیز ،گفت: اکنون تنها درخواستی که از مسئولان دارم این است که پیکر شهدای ما را به دستمان برسانند تا دلمان آرام بگیرد، تا این اتفاق نیافتد باور نخواهم کرد که همسرم جانش را از دست داده است.

وی ادامه داد: درحالی که این افراد در شرایطی بسیار سخت و دور از خانواده برای کشور خود مشغول به کار بودند ،اما حالا که رفته‌اند مسئولان می‌گویند مربوط به ما نیست. نفت می‌گوید در حوزه من نیست و وزارت راه نیز شانه خالی می‌کند. حرفشان این است که از اداره کار حقوقتان را تحویل بگیرید.

همسر شهید میلاد عنایتی افسرسوم نفتکش سانچی گفت: شهدای ما تاکنون برای نفت کشور کار می‌کردند و بر جابجایی آن از نقاط مختلف جهان اهتمام می‌ورزیدند، اما اکنون نمی‌دانم چرا باید از اداره کار حقوق آنها را تحویل بگیریم؟

حضور کمرنگ مردم در  مراسم شهدای نفتکش سانچی 
همسر شهید محمد کاووسی افسر تدارکات نیز گفت: چرا اطلاع رسانی در خبرگزاری ها برای حضور پرشور مردم در این مراسم کمرنگ بود؟ در این مراسم تنها خود خانواده شهدای نفتکش حضور داشتند.این مراسم به اندازه عظمت فعالیت آنها نبوده است.

وی ادامه داد: 32 نفر به خاطر کشور جان خود را از دست دادند. این‌ها همان کسانی بودند که در زمان تحریم‌ها و در جنگ نفت‌کش‌ها در صف مقدم حفاظت و حمایت از منافع ملی حضور داشتند. اما حالا...

همسر شهید محمد کاووسی افسر تدارکات تصریح کرد: با اینکه می‌دانستند بار سانچی خطرناک است ولی رفتند.

وی گفت: وزیر امور خارجه به هنگام رخداد حادثه سانچی در همان زمان‌‌های ابتدایی باید به چین می‌رفت. شاید یک نفر نجات پیدا می کرد. حالا پیام تسلیت، آنها دردی از ما دوا می‌کند؟

کار در نفتکش به معنای کار روی بمب ساعتی است
شکوفه عبدالله زاده همسر شهید احسان ابولی افسر دوم سانچی،گفت: شش سال با او زندگی کردم و هیچ وقت از او بی‌احترامی ندیدم. هرچه به او می‌گفتم جوابش جز باشد چیز دیگری نبود . هر ظلمی به او می‌شد تنها با یک نگاه به ماجرا پایان می داد.

وی افزود: او مرد بزرگی بود و فکر نمی‌کنم دنیا بار دیگر چنین مردی به خود ببیند.

عبدالله زاده بیان کرد: هر وقت از او درباره ترس از مرگ می‌پرسیدم او با لبخندی این موضوع را رد کرده و می‌گفت چیزی برای ترسیدن وجود ندارد. حالا من می‌خواهم به او بگویم که من نیز چون تو دیگر از مرگ نمی‌ترسم چرا که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارم.

همسر شهید احسان ابولی افسر دوم سانچی تصریح کرد: کارش بسیار سخت بود همیشه از خانه دور بود و بر روی آهن آلات کشتی می‌خوابید و بیدار می‌شد.

وی گفت: احسان همیشه می‌گفت که من و همکارانم روی بمب ساعتی هستیم و کوچکترین جرقه‌ای می‌تواند ما را راهی زندگی ابدی‌مان کند.

عبدالله زاده بیان کرد: اوایل زندگی‌مان هر شش ماه روی کشتی بود اما این اواخر حضور او در کشتی به چهار ماه رسیده بود به عبارتی هر چهار ماه یک بار به خانه سر می‌زد به خاطر همین بسیاری از وقت‌ها خودم به دیدنش بر روی کشتی می‌رفتم.

همسر شهید احسان ابولی افسر دوم سانچی گفت: تاکنون حادثه‌ای برای کشتی او رخ نداده بود و هیچ وقت فکرنمی‌کردم کشتی به این بزرگی روزی غرق شده و موجب جان باختن افرادی شود.

وی بیان کرد: مسئولان می‌گویند که روز اول آنها جان باخته‌ بودند. شرکت ملی نفتکش در آن هشت روز اول همیشه کنارمان بوده و صبح و شب به طور مستمر به ما گزارش می‌داد. وقتی که تکاورها وارد عمل شدند خیلی امیدوار بودم، حتی حضوری پیش تکاورها رفته و از آنها خواهش کردم که از شرایط نفتکش نترسیده و برای بیرون کشیدن افراد حاضر در کشتی تمام تلاش خود را انجام دهند.

عبدالله زاده گفت: نمی‌دانستم که آنها فوت شده‌اند بابت چیزی که نبود دعا می‌کردم ماجرا تا جایی پیش رفت که ربیعی آمد و صحبت کرد. این مقام مسئول به سرعت خود را به شانگهای رسانده و برایم بسیار جالب بود که با رسیدن او، چینی‌ها نیز همان روز تصمیم گرفتند به روی کشتی بروند و این به معنای آن است که چینی‌ها در اثر فشار مسئولان ما وارد کشتی شده اند.

همسر شهید احسان ابولی افسر دوم سانچی ادامه داد: اما تیم امداد تنها به خروج جعبه سیاه کشتی اکتفا کرده در حالی که فکر می‌کردیم تعداد بیشتری از امداد رسان‌ها به داخل کشتی بروند و حداقل مکان شهدای ما را شناسایی کنند.

وی تصریح کرد:در جریان رسیدگی‌های مسئولان، تنها شاهد حضور شرکت ملی نفتکش و دلداری آنها بوده ام .

عبدالله زاده در پایان گفت: به قدری درگیر عزای همسرم هستم که اکنون نمی‌توانم به نوع درخواستم از مسئولان فکر کنم.

45302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 0
    چرا اطلاع رسانی درست نشد تا همه بروند