ایسنا نوشت: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از آغاز طرح سراسری امنیت و آرامش پایتخت با مشارکت تمامی یگان‌های پلیس از جمله پلیس راهور، پلیس امنیت، پلیس آگاهی، پلیس پیشگیری و... خبر داد.

سردار رحیمی در ساعات پایانی شب گذشته و در حاشیه اجرای طرح سراسری امنیت و آرامش پایتخت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این طرح با مشارکت یگان‌های مختلف پلیس تهران بزرگ از جمله پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس امنیت، پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس پیشگیری و... و با پشتیبانی یگان امداد در سراسر تهران کلید خورد و ماموران پلیس در عملیات‌های جداگانه اقدام به برخورد با تخلفات و اقدامات مجرمانه در سراسر پایتخت خواهند کرد.

رحیمی هدف از اجرای این طرح را ارتقا آرامش و امنیت شبانه شهروندان در حوزه‌ها و مناطق مختلف اعلام کرد و گفت: در اجرای این طرح پلیس مبارزه با مواد مخدر اقدام به جمع‌آوری معتادان متجاهر و کارتون خواب و برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر در نقاط مختلف تهران خواهد کرد. همچنین واحد سپکای پلیس نیز با سگ‌های موادیاب در این عملیات حضور خواهد داشت.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به ماموریت‌های پلیس امنیت در این طرح اظهار کرد: برخورد با اراذل و اوباش، دستگیری مزاحمان خیابانی از جمله مواردی است که بسیاری از شهروندان بر آن تاکید داشته و درخواست‌های بسیاری برای برخورد و مقابله با آنان وجود دارد.

به گفته رحیمی، اجرای این طرح در قهوه‌خانه‌ها و محل‌های پاتوق اراذل و اوباش و همچنین باشگاه‌های بدنسازی و برخی از پارک‌ها انجام خواهد شد.

برخورد با دور دور در طرح شبانه پلیس

رئیس پلیس پایتخت برخورد با دور دور و مزاحمت برای شهروندان را از دیگر بخش‌های این طرح که توسط پلیس امنیت اجرا می‌شود اعلام کرد و گفت: همچنین پلیس در محل‌های تجمع اتباع خارجی غیرمجاز نیز حضور داشته و با گروه‌هایی که اقدام به قاچاق در این زمینه می‌کنند، برخورد خواهد کرد.

وی درباره اقدامات پلیس پیشگیری در این طرح گفت: انجام عملیات‌های 110 و برخورد با سرقت و زورگیری شبانه از جمله ماموریت‌های پلیس پیشگیری در این طرح است.

به گفته رحیمی، اجرای طرح برخورد با سارقان به عنف و مسلح و همچنین تعقیب و گریز خودروهای مسروقه نیز از دیگر ماموریت هایی است که از سوی پلیس آگاهی انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به ماموریت‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در اجرای این طرح نیز گفت: برخورد با تخلفات خودروهای سنگین و خودروهای متخلفی که اقدام به سرعت و سبقت غیرمجاز کرده باشند از جمله مواردی است که در اجرای این طرح در دستور پلیس راهور قرار دارد. همچنین خودروهای آلاینده نیز در این طرح زیر ذره‌بین پلیس قرار داشته و خودروهایی که بیشتر از یک میلیون تومان خلافی بوده یا نمره منفی‌شان بالای 30 نمره باشد نیز توقیف خواهد شد.

به گفته رحیمی، انجام تست سلامت رانندگان نیز از جمله مواردی است که توسط پلیس راهور انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای این عملیات‌ها در دیگر شب‌های پایتخت نیز انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این عملیات صدها تن از ماموران پلیس از یگان‌های مختلف حضور دارند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 0
    اينجوري نميشه به اعتراض مردم پاسخ داد ... قبل از اينكه كار از كار بگذرد به داد مردم برسيد مردم گرفتار نان شب هستند بيكارند و محتاج . خدايا به داد اين مردم برس قبل از اينكه دير بشه و ...
  • بی نام FI ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 0
    تازه یادشون افتاده .......
  • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 0
    آغاز طرح سراسری امنیت و آرامش پایتخت
  • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 0
    آرامش منو اون جوونی که از بیکاری دور دور می‌کنه، اون آدمی که از بی‌پولی معتاد شده، اون زنی که از روی اجبار خودفروشی می‌کنه، اون کارتون‌خواب‌ها و خرده‌فروش‌ها بر هم نزدن. آرامش من رو اونایی به هم زدن که مثل زالو افتادن به جون مملکت و هر روز فربه‌تر می‌شن و کشور رو بیشتر تو لجن فرو می‌برن.