ایسنا نوشت: شهردار تهران درخصوص شکایت ناجا از شهرداری توضیحاتی بیان کرد.

محمدعلی نجفی در حاشیه ششمین همایش ملی "مدیریت آلودگی هوا و صدا" و در جمع خبرنگاران افزود: گفت: من اعلام نکرده بودم که با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قراردادی منعقد شده بلکه با فردی حقیقی که عضو دانشگاه پلیس بوده قرارداد بسته شده، در حقیقت با یک شخص حقیقی قرارداد را بسته‌ایم. این موضوع توسط مرکز ارتباطات ما نیز مورد تاکید قرار گرفت اما ظاهرا مسئولین ناجا به این نکته توجه نکرده‌اند و شکایتی را مطرح کردند.

وی همچنین بااشاره به مساله آلودگی هوای تهران تاکید کرد: ما تضمین می‌کنیم در صورت ایجاد منابع لازم ظرف مدت پنج سال تا 50 درصد نشر آلودگی‌ها و تا 25 درصد غلظت آلودگی‌ها را کاهش دهیم. اگر 7500 میلیارد تومان یعنی در حقیقت سالی 1500 میلیارد تومان بودجه لازم برای این کار فراهم شود بی تردید ما 50 تا 55 درصد نشر آلودگی هوا و 20 تا 25 درصد از غلظت آلودگی هوا را ظرف مدت چهار تا پنج سال کاهش خواهیم داد. امیدواریم امروز که بودجه سال آینده در مجلس در حال بررسی است بودجه لازم برای این موضوع اختصاص پیدا کند.

وی در خصوص بودجه اختصاص پیدا کرده به بخش حمل و نقل در بودجه سال آینده شهرداری تهران گفت: در بودجه شهرداری تهران اولویت به بخش حمل و نقل عمومی به ویژه مترو داده شده است اما قطعا کافی نیست و در بودجه عمومی هم باید مبالغی به عنوان کمک در نظر گرفته شود. البته بخشی از هزینه‌ها می‌تواند از طریق عرضه اوراق مشارکت و برخی نیز از طریق تضمین لازم برای فاینانس‌ها تحقق پیدا کند.

شهردار تهران در خصوص تردد کامیون‌های سنگین در طول شب، گفت: با توجه به هماهنگی ایجاد شده در زمان‌های اضطرار افزایش آلودگی هوا ، همراه با تعطیلی مدارس از تردد کامیون‌ها در طول شب جلوگیری می‌شود که بر اساس بررسی انجام شده این موضوع در آلودگی هوا برای روز بعدی تاثیر بسزایی دارد. ما پیش بینی کرده‌ایم که 800 هزار موتورسیکلت باید در تهران برقی شوند که در این مسیر باید به مالکین آنها برای این جایگزینی کمک شود.

طرح ترافیک جدید از فروردین سال آینده اجرا می‌شود

وی درباره اجرای طرح ترافیک جدید گفت: انشالله طرح ترافیک جدید از فروردین سال آینده اجرا می‌شود و در حال حاضر شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران آن را به تصویب رسانده، البته طرح تصویب شده با طرح اولیه متفاوت است. چرا که ما برای همراهی بیشتر برخی اجزای آن را حذف کردیم. در شورای شهر تهران نیز کلیات آن به تصویب رسیده و امیدواریم در یکی دو هفته آینده جزئیات آن نیز در شورا طرح شود. در حال حاضر مانعی برای اجرای این طرح از فروردین سال آینده وجود ندارد.

وی تاکید کرد: با اجرای این طرح بر اساس پیش بینی ما 20 تا 25 هزار دستگاه ورودشان به محدوده طرح کاهش پیدا می‌کند که به تبع آن درآمد شهرداری از این محل کاهش پیدا می‌کند.

نجفی در خصوص اجرای طرح LEZ نیز گفت: براساس طرح LEZ هر وسیله نقلیه‌ای که وارد این محدوده می‌شود و فاقد گواهی معاینه فنی باشد، باید برگه جریمه برایش صادر شود که امیدواریم با هماهنگی نیروی انتظامی این طرح از سال آینده برای خودروها اجرایی شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 1
    آنقدر آشت شور بوده که صدای خودت هم در اومده...