ربیعی: با توسعه گردشگری، فقر را کاهش می‌دهیم/ گردشگرها هتل نمی‌خواهند، شیفته جاذبه‌های ایرانند

دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران گفت: هفت مسیر ایرانگردی برای توریست‌ها تدوین شده است تا فقر در مناطق محروم را با کمک گردشگری کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، دكتر ربيعي بيان كرد: سرعت اشتغال در گردشگری 2.5 برابر سایر بخش‌هاست و صنعت گردشگری رتبه اول اشتغال‌زایی را در کشور دارد.

او همچنين اظهار كرد: دو موضوع مهمی که مساله اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است ایجاد اشتغال و افزایش رفاه عمومی و رفع فقر است كه هر دو با توسعه گردشگری قابل دسترسی است.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: در شورای اشتغال برای توسعه درست گردشگری هفت مسیر گردشگری در ایران را استخراج کرده ایم که باید توسعه گردشگری بر روی پایه های آن بنا شود.

ربيعي با بيان اين كه رتبه اول میزان اشتغال در سال 95 به صنعت گردشگری اختصاص داشته با اینکه در آن زمان این صنعت کمتر مورد توجه بوده است، گفت: باید به جای تمرکز روی هتل سازی بر روی جاذبه‌ها کار کنیم چون گردشگران خارجی برای اقامت در هتل پنج ستاره به ایران نمی آیند بلکه شیفته جاذبه‌های ایران هستند.

او گفت: اقامت فقط یک فصل از دفتر گردشگری است و در زنجیره گردشگری باید اصلاح وضعیت تورگردان ها، حمل ونقل، امنیت و بازاریابی و تبلیغات را در اولویت قرار دهیم. در شورای اشتغال کشور زمینه همکاری مشترکی با سازمان میراث فرهنگی برای تقویت گردشگری داریم ضمن اینکه توسعه گردشگری در شهرها و روستاهای کوچک باعث ایجاد اشتغال و سبب مهاجرت معکوس خواهد شد.

47234

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    1 0
    توی ایران به سرویس بهداشتی اهمیت نمیدهند ، واقعا جای تاسف هست و این چیزهایی است که بنظر نمیاد ولی خارجیها روی اینجور چیزها فوکوس میکنند
  • بی نام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    1 0
    جناب عباد ربیعی بهتره وظایف تعریف شده برای وزارتخانه خودتان را پیگیری نمایید مثل بعضی ها که باید ادامه درس حوزه را ول کنند شما هم میراث فرهنگی رو بیخیال شو
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    1 0
    توریست جاذبه ها رو دید بعدش کجا بره بخوابه ؟ نکونه توقع داری تو همون جاذبه ها بخوابه یا تو مسافرخونه یا تو چادر سفری ؟
  • بی نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    1 0
    هتل هم بخشی از صنعت توریسمه و از منابع درآمد این صنعته، نمیشه بگیم توریست بیاد ولی هتل نره