پیام تسلیت رییس جمهور در پی درگذشت استاد ادبیات عرب حوزه

آیت الله قبادی آدینه وند، استاد ادبیات عرب حوزه علمیه درگذشت.

به گزارش خبرآنلاین، آیت الله محمدرضا قبادی آدینه وند استاد معروف ادبیات عرب در حوزه علمیه قم عصر 30 شهریور ماه، پس از عمری تلاش برای تربیت طلاب دار فانی را وداع گفت.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، در پیامی درگذشت آیت الله آدینه وند را که خود از شاگردان وی بوده، تسلیت گفته است. متن پیام رئیس جمهور به این شرح است:

«إنّا لله و إنّا الیه راجعون

درگذشت ادیب ارجمند و فقیه مهذب، حضرت آیت الله حاج شیخ محمد رضا قبادی آدینه وند موجب تالم و تاسف فراوان گردید. اینجانب که توفیق تلمذ و بهره مندی از محضر پر فیض آن عالم ربانی را در سال های طلبگی خود داشته ام، ایشان را بی تردید مصداق کریمه «إنما یخشی الله من عباده العلماء» یافته و خشیت و خضوع و بندگی خالصانه رااز ویژگی های ممتاز آن مرحوم می دانم.

حضرت استاد آدینه وند بیش از پنج دهه به تعلیم طالبان علوم دینی و پرورش اساتید بزرگوار حوزه های علمیه مبادرت ورزیدند و تالیفات گران بهایی را تقدیم مشتاقان معارف الهیه و سالکان طریق علم و معرفت نمودند.

اینجانب ضایعه فقدان این عالم جلیل القدر را به رهبر معظم انقلاب، علمای اعلام، حوزه های علمیه بالاخص بیت شریف آن مرحوم، شاگردان، علاقه مندان و منسوبان محترم ایشان تسلیت گفته و برای روح آن فقید سعید، آمرزش الهی و علو درجات مسئلت می نمایم.»

همچنین آیت‌الله حسینی‌بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه با انتشار پیامی درگذشت این استاد ادیب حوزه را تسلیت گفت. در پیام وی آمده است:

«انالله وانا الیه راجعون

ارتحال استاد مشهور ادبیات حوزه، حضرت آیت الله حاج شیخ محمد رضا آدینه وند(اعلی الله مقامه)را به ساحت قدسی حضرت «بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف»، حوزه های علمیه، خاندان مکرم و شاگردان آن فقید سعید تسلیت می گویم.

تلاش وافر این عالم وارسته در نشر معارف بلند مکتب اهل بیت(علهیم السلام) و تعلیم و تربیت عالمان برجسته در بیش از نیم قرن مجاهدت علمی و خدمت خالصانه به حوزه های علمیه که منشا برکات فراوان، تالیف آثار علمی ارزشمند در تقویت پایه های علمی حوزه و تربیت شاگردان فراوان شد، بخشی از زندگی نامه پر بار این استاد فرهیخته و پرتلاش است که به فضل الهی مشمول رحمت حق و قبول درگاه الهی خواهد بود. انشالله»

آیت الله آدینه وند 60 سال ادبیات عرب را در حوزه قم تدریس کرد و استاد بسیاری از اساتیدی حوزه علمیه قم بوده و همچنین برخی از رجال سیاسی و متصدیان پست های مهم اجرایی و قضایی و نیز ائمه جمعه کشور از شاگردان وی بوده اند.

این استاد ادبیات عرب حوزه، صاحب تالیفات علمی چون کتاب "کلمةالله هی العلیا" که شامل تمام تجزیه و تمام ترکیب قرآن بوده و نیز "سیمای توحید" در قالب شعر فارسی است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =