تسنیم نوشت:

مدیرعامل بانک ملی با اعلام اینکه هنوز برخی بانک‌ها سود ۲۶درصد می‌دهند، از تسویه بدهی دولت به بانک مرکزی با تسعیر ارز دفاع کرد و درباره اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی هم گفت: هنوز ۲ زار از اموال بانک ملی برنگشته است.
عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی و رئیس شورای هماهنگی مدیران بانک‌های دولتی در باره اختلاس 3 هزار میلیاردی توضیح داد: هزار و 122 میلیارد تومان اصل ال سی بوده است که بانک ملی نقد کرده بود. در کنار این بدهی باید وام های پرداختی به شرکت های گروه آریا را نیز در نظر گرفت که آنهم با اصل و فرع نزدیک 800 تا 900 میلیارد تومان است. بنابراین طلب بانک ملی اصل ال سی و وام های پرداختی به شرکت های آریا است؛ همچنین برخلاف حکمی که صادر شده ما معتقدیم سود ال سی که بانک ملی نقد کرده باید به بانک برگردانده شود.

بخشهای دیگری از سخنان همتی:
-به اصل (این) حکم نمی توانیم اعتراض کنیم چون حکم قطعی است ولی درباره حکم حقوقی در خصوص سود ال سی ها اقدام کرده ایم البته در دوره قبلی وزارت خانه مخالف بود که بانک ملی اقدام حقوقی کند چراکه موضوع بر می گردد به بانک صادرات و بقیه بانک‌ها؛ اما در این دوره معتقدیم جایی که تخلف را مرتکب شده باید فرع بانک ملی را نیز حساب کند.

-الان نزدیک سه سال از آن موضوع گذشته است و اگر بطور متوسط 25 درصد در سال را حساب کنید حداقل باید 800-900 میلیارد تومان دیگر هم اضافه شود.
-تا امروز 2 زار هم (از این پول) نیامده است اما با توافقی که در دادستانی کردیم بنا شد 63 درصد گروه ملی فولاد به تملک بانک در بیاد و با تعدیلات انجام شده نزدیک هزار میلیارد تومان از طلب اصل ما برگردد.
-برای وصول بدهی 800-900 میلیارد تومانی شرکت‌های آریا در بانک ملی پیگیری های موردی آغاز شده است چراکه وثایقی از این شرکت ها به ازای پرداخت تسهیلات گرفته شده است.
-وقتی حکم قطعی شود، دادستانی این شرکت‌ها را به صاحبان اصلی شرکت امیر منصور آریا می دهند و بعد از توافق مدیران تصمیم گیری ها درباره واگذاری این شرکت‌ها انجام می شود.
-(بدهکاران) دانه درشت‌ها الحمدلله زیاد نیستند. البته بهتر است که اسم این افراد را دانه درشت نگوییم چراکه افرادی هم هستند که پروژه های تولیدی یا کارخانه های بزرگ دارند و بخاطر مشکلات اقتصادی گرفتار بدهی شده اند. بدهکاران بزرگی در سیستم هستند که 53 نفر آنها در فهرست بانک ملی قرار دارند.
-بدهی این 53 نفر بالای 10 میلیارد تومان (است).
-میانگین بدهی این 53 نفر 100 میلیارد تومان است.
-اگر آریا را کنار بگذاریم، بدهی بدهکاران بانک ملی از 500 میلیارد تومان به پایین است.
-ما تولید کننده های خیلی بزرگی داریم که دچار مشکل شده اند؛ باید توجه داشت که طی 2 سال اخیر وقایع اقتصادی کشور و 3 برابر شدن قیمت ارز موجب بروز مشکلات شدیدی برای تولید کننده ها شد. اما تعداد قابل توجهی هم از این بدهکاران هستند که به اسم تولید از بانک وام گرفته اند اما در جای دیگر هزینه کرده اند.
-بیشتر وام های معوق بانک ملی بخاطر ال سی هایی بوده که باز کرده اند، است. اما کارخانجات و واحدهای تولیدی دنبال پرداخت بدهی ها خود هستند.
- فعلاً که نداده اند، بدهی این افراد مشکوک الوصول شده و 18 ماه از موعد بازپرداخت آن گذشته است. وقتی بدهی کسی مشکوک الوصول شود یعنی در پرداخت آن جدی نیست. اما بانک ملی کارگروه های 10 گانه ای درست کرده که بصورت منظم و روزمره با این بدهکاران مذاکره می کند؛ الان مراحل آخر خود را طی می کند که شاید یکدفعه تکلیف چند نفر از آنها مشخص شود.
- از هر بانکی اسامی 20 نفر را خواسته بودند و بانک ملی هم اسم 20 بدهکار اول خود را داد ولی دیگر خبر ندارم که به کجا رسیده است.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    3 1
    خدا انتقام خواهد گرفت.......حق الناس را.....انشاله
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 2
    چند ماه این کارمزدهای نابحق رو بگیرید جبران میکنید.
  • محمد A1 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    6 0
    دست پاکترین دولت تاریخ ناپاکترین از کار درآمد . آن که جهان را می خواست مدیریت کند بیاید جواب اختلاس های میلیاردی مدیرانش را به مردم بدهد