میزان نوشت:

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: افرادی که از تاریخ اول فروردین ماه سال ۱۳۶۰ خدمت خود را به پایان رسانده‌اند، باید برای تعویض کارت‌های خود اقدام کنند چرا که با کارت‌های قدیمی امور اداری آنان در هیچ سازمان و وزارتخانه‌ای انجام نمی‌شود.

سردار ابراهیم کریمی گفت: دیگر سرویس های الکترونیکی مانند گواهینامه، گذرنامه و ... در بستر اینترنت نیز به واسطه تجمیع اطلاعات وظیفه عمومی امکان پذیر شده و این مهم باعث تسهیل روندها و ارائه خدمات بهتر و سریعتر به مردم شده است تا جایی‌که متقاضیان این خدمات در هرکجای کشور بدون مراجعه به نقطه ای که خدمت سربازی خود را گذرانده اند، می توانند این سرویس ها را دریافت کنند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به مهلت تعویض کارت های پایان خدمت نیز گفت: از سال 90 و با شروع طرح تجمیع اطلاعات در چند مرحله، فرصت تعویض کارت ها تمدید شد و در حال حاضر نیز این مهم در حال انجام است؛ تعویض کارت های معافیت در سال گذشته به اتمام رسید به طوریکه کارت های معافیت قدیمی فاقد اعتبار بوده و اگر فردی برای انجام امری آن را ارائه دهد، مورد قبول واقع نمی شود.

این مقام ارشد انتظامی گفت: پایان سال 93، آخرین مهلت تعویض کارت های پایان خدمت است و از ابتدای سال 94 کارت های پایان خدمت قدیمی نیز فاقد اعتبار بوده و با ارائه آن هیچ کار اداری انجام نمی شود؛ البته این موضوع به منزله این نیست که تعویض این دسته از کارت ها صورت نمی گیرد بلکه تا شهریور ماه سال آینده انجام می شود، اما همانطور که تأکید شد در سال 94 با کارت های قدیمی هیچگونه امور اداری انجام نشده و از درجه اعتبار ساقط خواهند شد.

به گفته کریمی تاکنون 8 میلیون کارت پایان خدمت صادر شده و پیش بینی ما این است که 6 میلیون نفر دیگر نیز برای تعویض کارت خود باید مراجعه کنند، اما از مردم درخواست می کنیم که این امر را به پایان سال موکول نکنند چراکه در صورت ازدحام مدت زمان صدور کارت ها از یک ماه بیشتر شده و طبیعی است که زمان تعویض طولانی تر می شود.

به گفته این مقام ارشد انتظامی افرادی که از اول فروردین ماه سال ۱۳۶۰ خدمت خود را به پایان رسانده اند، باید برای تعویض کارت های خود اقدام کنند چراکه در غیر این صورت با کارت های قدیمی امور اداری آنان در هیچ سازمان و وزارتخانه ای، انجام نمی شود.

کریمی گفت: 99.5 درصد متقاضیان دریافت کارت های هوشمند پایان خدمت، کارت های خود را طی یک ماه دریافت می کنند، اما ممکن است نیم درصد افراد به دلیل از بین رفتن پرونده های‌شان در یگان های خدمتی یا جابجایی یگان ها، با مشکل مواجه شده و صدور کارت های آنان بیشتر از یک ماه به طول انجامد؛ در برخی از موارد نیز که ممکن است اطلاعات افراد در سیستم یا دفاتر تفصیلی نیروهای مسلح وجود نداشته باشد و امکان احراز اصالت کارت های آنان نباشد، در این صورت متقاضیان را فراخوان کرده و از آنان می خواهیم که با پیگیری از یگان خدمتی خود و با در اختیار قرار دادن اطلاعات بیشتر به ما این امکان را بدهند که اصالت کارت را تایید کرده و برای آنان کارت هوشمند صادر کنیم.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: تا پایان سال 93 کارت های قدیمی از چرخه فعالیت های اداری خارج شده و مردم تا با نیاز 100 در صدی مواجه نشدند، برای تعویض کارت خود اقدام کنند، چراکه افرادی هستند که برای سفر خارج از کشور یا سفر حج و... به همین با مشکل مواجه می شوند و این باعث وقفه در انجام کارهای آنان می شود.

کریمی گفنت: از سال 88 مشمولانی که از خدمت معاف شده و یا خدمت خود را به پایان رساندند، کارت هوشمند دریافت کرده اند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با تأکید بر اینکه با وجود این کارت ها، امکان جعل به صفر رسیده است، گفت: کارت های هوشمند باعث بوجود آمدن چرخه اطلاعات شده است که طی آن دیگر لازم نیست مردم برای دریافت خدماتی چون گواهینامه، گذرنامه و ... به زحمت افتاده و کارت پایان خدمت و یا معافیت خود را نشان داده یا کپی بگیرند، چراکه اطلاعات سیستمی بستر چرخش اطلاعات و ایجاد وب سرویس ها را ممکن کرده است.

او بار دیگر گفت: مردم هرچه زودتر برای تعویض کارت های پایان خدمت خود اقدام کرده و این مهم را به روزهای پایانی سال موکول نکنند چراکه در این صورت دفاتر ما با حجم زیادی از درخواست ها مواجه شده و در نهایت زمان صدور کارت ها طولانی تر می شود.

کریمی در پایان گفت: مردم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانند با سامانه تلفن گویا 096480 تماس حاصل و یا به سایت سازمان وظیفه عمومی به نشانی Vazifeh.police.ir مراجعه نمایند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    29 1
    به زور که ما رو بردن خدمات قبول . کارت پایان خدمات هم دادن قبول . حالا ما چرا باید هزینه تعویض کارت رو پرداخت کنیم ؟؟ اون ششصد تومان ماهیانه سال هفتاد و سه رو هم که یه قرونشو نگرفتم
  • بهروز A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    14 1
    به فکر خودشونن.فقط پول میخوان...
  • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    1 17
    اين همه اطلاع رساني ميشه،بازيك عده پشت گوش ميندازند وغر ميزنند كه اطلاع رساني نشده بود
    • بی نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
      4 1
      پارتی داری یا سودش می بری
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    10 1
    "کریمی گفت: ۹۹.۵ درصد متقاضیان دریافت کارت‌های هوشمند پایان خدمت، کارت‌های خود را طی یک ماه دریافت می کنند" فکر میکمم دوستان یک مقدار نیاز دارند پایگاه داده هارو به روز کنند، من تقریبا ۳ سال میشه برای تعویض کارت اقدام کردم، اما هنوز کارت جدید برام نیومده، هر چی‌ هم پیگیری می‌کنیم میگن براتون می‌فرستیم، لاقل راهی‌ معین کنند برا پیگیری
  • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    15 1
    براي ما كه آب نداره ولي براي دفاتر خدماتي خوب نوني داره.
  • رضا A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    7 1
    من خرداد ماه با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس 10 کارهای تعویض کارت پایان خدمتم رو انجام دادم تا این تاریخ هنوز کارت جدید به دستم نرسیده قبل از اینکه این جور حرفها رو بزنید تمهیدی برای صدور سریع و به موقع کارتها بیاندیشید سردار. به نظرم تنها چیزی که اهمیت نداره رضایت مردمه و هدف فقط گرفتن پول هست
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    11 1
    باز بودجه کم اومد ، اگرمیخواهید عوض کنید باید رایگان این کار رو بکنید
  • فرزان A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    15 3
    فرد متولد 55 تا 60 هیچ وقت به دنبال استخدام نیست چون سنش گدشته
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    16 1
    این طرح شماست وخودتان باید هزینه اش را پرداخت کنید انداختن هزینه بعهده مردم حق کشیه
  • بی نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    14 1
    الان من پنجاه و سه سالم سال شصت و يك هم خدمت سربازى رفتم، زن دارم سه تا بچه دارم ميخوام بدونم براى چه كارى ميخوان هزينه اضافى رو دست ما بزارن؟ چرا وقت را ميگيرن؟ دليلش خب معلومه يه پولى به نظام وظيفه تزريق ميشه، يه پولى به دفاتر پليس بعلاوه ده ميره ، اما گرفتارى و از كارو زندگى افتادنش مال ماست
    • بی نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
      3 0
      برای بالای 50 ساله ها اجباری نیست.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    3 0
    پولشو بدید
  • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    4 0
    اداره نظام وظیفه کاملا اطلاع دارد چه کسانی خدمت رفته وپایان خدمت گرفته چرا مردمی دوسال خدمت انجام داده وحقوق وبیمه هم نداده اید اذیت می کنید خودتان پایان خمت جدید را به نظام وظیفه شهرستانها ارسال کنید تا بگیرند خدا را خوش نمآید کمبود کار خود را به گردن مردم بندازید