ایسنا نوشت:

یکی از فرماندهان نیروهای آمریکایی در کره جنوبی گفت که اعتقاد دارد پیونگ یانگ قابلیت ساخت کلاهک اتمی که بر روی موشک بالستیک سوار شود را دارد اما هیچ آزمایشی یا شواهدی در این باره وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کورتیس اسکاپاروتی، ژنرال ارتش آمریکا و فرمانده نیروهای این کشور در کره جنوبی گفت که عقیده دارد ارتباط کره شمالی با پاکستان به این معناست که این کشور احتمالا به تجربیات لازم برای کوچک‌سازی و ساخت کلاهک هسته‌ای و سوار کردن آن بر روی موشک بالستیک دست یافته است.

وی در جریان یک کنفرانس خبری در پنتاگون گفت: من معتقدم که آن‌ها توانایی کوچک‌سازی کلاهک اتمی و نصب آن بر روی یک موشک بالستیک را دارند البته ما به چشم‌ ندیده‌ایم که این مساله آزموده شود.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز گفته است که چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا به نگرانی‌های این ژنرال ارتش در کره جنوبی درباره توانایی پیونگ یانگ در ساخت تسلیحات اتمی خود توجه ویژه نشان داده است.

جان کربی ادامه داد: این ژنرال ارتش آمریکا در کره جنوبی نگفت که پیونگ یانگ توانایی نصب کلاهک اتمی بر روی موشک بالستیک را دارد و تنها گفته که معتقد است کره شمالی قابلیت کوچک‌سازی کلاهک اتمی را برای نصب بر روی موشک بالستیک دارد. هیچ کس خارج از حلقه داخلی برنامه اتمی کره شمالی از آنچه در حال رخ دادن است اطلاعی ندارد. اما همین اقدام کره شمالی در کوچک‌سازی کلاهک اتمی این کشور را به هدفش در دستیابی به بازدارندگان اتمی نزدیک‌تر می‌کند.

کره شمالی تاکنون سه آزمایش اتمی انجام داده که جدیدترینش مربوط به فوریه 2013 است اما فرآیند کوچک سازی که مربوط به نصب کلاهک اتمی بر روی بمب یا موشک است هنوز آزمایش نشده است.

کورتیس اسکاپاروتی در پاسخ به این سوال که آیا پیونگ یانگ واقعا یک وسیله اتمی را کوچک سازی کرده گفت: من اطلاعاتی از این مساله ندارم. آنچه که من می‌گویم این است که آن‌ها ظرفیت‌های تکنولوژیکی دارند، تکنولوژی‌ای که می‌توانند به وسیله آن به فرآیند کوچک سازی دست پیدا کنند.

همچنین هیچ شواهدی از ناآرامی سیاسی در کره شمالی در پی ناپدید شدن یکباره رهبری این کشور از انظار عمومی دیده نشده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    6 11
    خب خداروشکر
  • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    27 2
    مردمش هم از گشنگی مردن
  • امیرمیلاد A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    24 1
    خاک برسرش وکلاهکش