هشدار روسیه به غرب: به حمایت از اوکراین پایان دهید

نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا به غرب و اروپا هشدار داد تا به حمایت اوکراین پایان دهند.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری «اینترفکس»، «آندره کلین» نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا در سخنانی که خبرگزاری «اینترفکس» مکان آن را اعلام نکرد، همچنین تاکید کرد: مسکو ادامه حمایت غرب و اروپا از کی یف را قابل قبول نمی داند و ادامه آن را «فاجعه بار» می داند.

وی افزود: روی سخن من با دولت هایی است که بر رهبران کی یف نفوذ دارند و آمریکا در راس آنها قرار دارد. اکنون زمان آن رسیده که غرب به حمایت از جنگ طلبان در اوکراین پایان دهد، چرا که این امر فاجعه بزرگی به بار خواهد آورد.

«کلین» گفت: نباید بر اقدامات ضد انسانی کی یف سرپوش گذاشت. سوق دادن آنها به ادامه جنگ در شرق اوکراین قابل قبول نیست.

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه هفته قبل اعلام کرد که ارتش اوکراین، ابزار سازمان پیمان آتلانتیک شمالی - ناتو - بوده است تا روسیه را محدود کند.

ناآرامی های رو به گسترش اوکراین از ماه نوامبر سال 2014 میلادی آغاز شد و این ناآرامی ها پس از فروپاشی اتحاد شوروی در سال 1990 میلادی، بزرگ ترین رویارویی شرق و غرب است. روسیه، این بحران را سناریویی ساخته و پرداخته آمریکا و متحدانش می داند که با هدف تضعیف مسکو و گسترش هژمونی جهانی آمریکا اجرا شده است.

گسترش ناتو به شرق، یکی از دغدغه های اصلی امنیتی کرملین بوده است و اندکی پس از آنکه پارلمان اوکراین، کشور خود را از وضعیت بی طرفی سال 1996 خارج کرد، پوتین در سند دکترین نظامی جدید خود تصریح کرد که ناتو دشمن شماره یک روسیه است.

تاکنون مذاکرات دو و چندجانبه متعددی بین روسیه و غرب برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران اوکراین صورت گرفته که همگی بی نتیجه پایان یافته اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =