عادت‌های جالب فوتبالی‌ها/ پرخورترین و شوخ‌ترین بازیکنان استقلال و پرسپولیس کدامند؟

این یک مطلب فان است؛ درباره عادت چهره‌های معروف. اینکه چه رفتار خاصی دارند یا تیکه‌کلام‌شان چیست.

روزنامه خبرورزشی نوشت: مثلاً شاید جالب باشد بدانید علی کریمی چه تیکه‌کلامی دارد یا بین پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها چه کسی پرخورتر است و چه کسی خسیس و چه کسی شوخ. با همین پیش‌زمینه سریع سر اصل مطلب می‌رویم.

پرخورترین آدم پرسپولیس
شاید جالب باشد بدانید پرخورترین آدم در پرسپولیس چه کسی است؟ خب طبیعتاً یک بازیکن نمی‌تواند خیلی پرخور باشد به همین دلیل عنوان پرخورترین آدم قرمزها رسیده به سرتن چوک؛ مربی پرسپولیس اینقدر شکمو است که می‌تواند غذای بقیه بچه‌ها را هم بخورد و تازه سیر هم نشود!

خسیس‌های سرخابی‌ها چه کسانی هستند؟
از بین سرخابی‌ها می‌گویند خسیس‌ترین‌ها سیدجلال حسینی، خسرو حیدری و مهدی رحمتی هستند. البته این سه بازیکن برای خانواده‌شان خوب خرج می‌کنند ولی برای بقیه نه! خسرو که یک بار این مسئله را تکذیب کرد و گفت اصلاً خسیس نیست و برایش جوسازی کرده‌اند. سیدجلال هم شاکی می‌شود از اینکه بگویند خسیس است! مهدی هم فعلاً در این باره اظهار نظری نکرده است.

دل‌رحم‌ترین و ولخرج‌ترین‌های پرسپولیس
در بین پرسپولیسی‌ها ولخرج‌ترین آدم‌ها محسن مسلمان و مهدی طارمی هستند. هر دو وضع مالی‌شان خوب است و می‌گویند آدم تا زنده است باید خوش بگذراند. دست و دلبازترین آدم پرسپولیس هم محسن ربیع‌خواه است. همین سفر اخیر که تیم رفته بود اوکراین، هر بازیکنی پول کم می‌آورد پیش محسن می‌رفت و دلار می‌گرفت. او در این حد مهربان است و کلاً در دسته‌بندی آدم‌ها، در رده دلسوز و دلرحم‌ترین‌ها به حساب می‌‌آید.

شوخ‌ترین‌های استقلال و پرسپولیس
شوخ‌ترین آدم‌های استقلال و پرسپولیس چه کسانی هستند؟ برای گرفتن این سؤال باید سراغ کادر فنی دو تیم بروید. در استقلال منصوریان با اختلاف شوخ‌ترین آدم تیم است. به قول یکی از بچه‌های تیم وقتی حرف عادی هم می‌زند، همه روده‌بُر می‌شوند. منصوریان این‌قدر خاطرات را بانمک و شیرین تعریف می‌کند که اگر ۲۴ ساعت هم پای حرف‌هایش بنشینید خسته نمی‌شوید. خودش خوش‌شانس‌ترین آدم در پیدا کردن جاپارک است. با خنده در این باره می‌گوید: «مثلاً شما تصور کن در خیابان لاله‌زار سر پارک همه دعوا دارند. من با ماشین می‌پیچم داخل، یهو یک جای پارک پیدا می‌کنم. خانمم همیشه می‌گوید ماشاءا... به این شانس.» در استقلال میک مک‌درموت هم خیلی شوخ است. می‌گویند چون بچه جنوب ایرلند است، با بچه‌های جنوب شهر تهران خوب رابطه برقرار می‌کند! این حرفی است که منصوریان همیشه می‌زند و با خنده می‌گوید: «این میک مثل خودمون بچه جنوب شهره!»
در بین پرسپولیسی‌ها هم پانادیچ شوخ‌ترین است. با اینکه فارسی بلد نیست ولی طوری شوخی می‌کند که همه مجذوبش هستند. رابطه اکثر بچه‌های تیم از جمله فرشید و محسن مسلمان با پانادیچ خیلی خوب است چون به قول خودشان «با ایگور حال می‌کنیم.» همین بازی نفت مسلمان بعد از گلزنی به آغوش پانادیچ رفت و سر همین صمیمیت گلش را تقدیم به او کرد.

ماجرای بشکن زدن برانکو
می‌گویند آدم‌ها در عروسی و مراسم جشن و شادی بشکن می‌زنند ولی بد نیست بدانید برانکو وقتی عصبی می‌شود بشکن می‌زند! برای اینکه بفهمید او عصبی است یا نه راه دیگری هم دارد. اگر مدام دست لای موهایش بکشد، شک نکنید عصبانی است. البته اگر سمت او بروید و شوخی کنید، در بدترین حال به شما یک اخم می‌کند!

بیرانوند و آهنگ لری
بچه‌های پرسپولیس تعریف می‌کنند که پیدا کردن اتاق بیرانوند در هتل کار سختی ندارند. از هر اتاقی که صدای آهنگ لری آمد، یعنی اتاق بیرانوند است. او کلاً در هتل، تمرین، رستوران و... هر زمان که سر کیف باشد برای بقیه آهنگ لری می‌خواند و بازیکنان هم دست می‌زنند. درباره خواننده‌های پرسپولیس باید به نام گادوین منشا اشاره کرد که جدیداً فارسی یاد گرفته و برای بچه‌ها آهنگ می‌خواند.

تصویری با بچه‌ها
اکثر بازیکنان استقلال و پرسپولیس که بچه دارند، یک عادت مشترک دارند. آنها قبل از بازی‌هایشان معمولاً به صورت تصویری با بچه‌ها حرف می‌زنند. مثلاً رحمتی می‌گوید از حرف زدن با بچه‌هایش انرژی می‌گیرد. یا ماهینی که عاشق بچه‌‌اش است و می‌گوید حتماً قبل از بازی باید تصویرش را ببیند. کمال کامیابی‌نیا، علیپور، وریا غفوری، منتظری و... از جمله دیگر بازیکنان هستند.

همونی که خوردبین می‌گه!
کل بازیکنان پرسپولیس یک تیکه‌کلام معروف دارند: «همونی که محمودخان (خوردبین) می‌گه.» حالا اگر می‌خواهید مطلع شوید همانی که محمودخان می‌گوید چیست، خودتان یک تحقیقی کنید! در بین استقلالی‌ها هم هرکس برای خودش تیکه‌کلامی دارد. مثلاً تیکه‌کلام مهدی رحمتی «تو خوبی» است یا روزبه چشمی به همه می‌گوید: «حاجی» سیدجلال حسینی هم تیکه‌کلامش همین حاجی است، درست مثل فریدون زندی.

طارمی یک ترقه بود!
از جمع استقلالی‌ها چند نفری هستند که عادت‌های جالبی دارند. مثلاً منصوریان در تمرینات زیاد لباس عوض می‌کند. هر بار تلاش می‌کند با یک لباس به تمرین برود. یک عادت جالبی هم دارد که لباس‌هایش را به این و آن می‌بخشد. یک بار اشتباه کاپشن یکی از دستیارانش را تنش کرده بود و قبل از اینکه دستیارش در آخر تمرین کاپشن را از او بگیرد، آن را به یک هوادار بخشیده بود! مهدی رحمتی هم عادت‌هایی دارد. مثلاً صبح می‌خندد، ظهر عصبانی است. کلاً نوسان رفتاری زیاد دارد. از جمله سوژه‌های دیگر استقلال روزبه چشمی است که معمولاً دارد ریش‌هایش را می‌خاراند! تا وقتی برزای در استقلال بود او سوژه اصلی بود و این‌قدر حرف‌های خنده‌داری می‌زد که همه عاشقش بودند. مثلاً یک بار آمده بود به جوان‌های تیم پند بدهد، به جای اینکه بگوید طارمی یک جرقه بود و یکهو اوج گرفت، گفت: «طارمی یک ترقه بود!» از جمله تیکه‌کلام‌های دیگر استقلالی‌ها کلمه «اوکی» است که همه آن را به نام یعقوب کریمی ثبت ملی کرده‌اند.

حساسیت کریمی روی موهایش
تیکه‌کلام امید ابراهیمی هافبک دفاعی استقلال «به هر حال» است. اول هر جمله این را می‌گوید. او کلاً آدم خونسرد و آرامی است و گاهی وقت‌ها بچه‌های استقلال با خنده به او می‌گویند یک دوره کلاس فشرده برای بی‌خیالی برایشان بگذارد. امید در زمین خیلی آدم جدی و سرسختی است اما بیرون از زمین، واقعاً آرام است. از دیگر چهره‌های معروفی که «به هر حال» زیاد می‌گویند علی کریمی است. در واقع امید یک‌جورهایی شاگردی علی کریمی را می‌کند. از دیگر رفتارهای جالب علی می‌توان به این اشاره کرد که هرچه بگویی، برعکسش را انجام می‌دهد. مثلاً بگویی علی آقا الان وقت مصاحبه نیست، مصاحبه می‌کند و بگویی الان وقت مصاحبه است، عمراً مصاحبه کند! نقطه ضعف کریمی هم «بچه‌ها» به حساب می‌آیند. فقط لازم است یک بچه زیر ۵ سال همراه‌‌تان باشد تا علی خودش سراغ‌‌تان بیاید. کریمی یک عادت جالب دیگری هم در دوران بازیگری داشت. همیشه آخرین نفری بود که از رختکن خارج می‌شد. تحقیقات بعد از سال‌ها ثابت کرده این به خاطر حساسیت در دوش گرفتن بود! کریمی شدیداً روی شستن موهایش حساسیت دارد.

علی پروین و بهترین رستوران‌های تهران
مگر می‌شود درباره عادت‌های جالب و تیکه‌کلام‌های باحال فوتبالی‌ها بنویسیم و از خیر علی پروین و فتح‌ا...‌زاده بگذریم؟ پروین عاشق کوکاکولاست و آن جوانی‌ها نوشابه یک و نیم لیتری را با یک نفس می‌خورد! عاشق کوبیده و آبگوشت است. کلاً غذا نقطه ضعفش به حساب می‌‌آید. اگر می‌خواهید بهترین رستوران‌های تهران را بشناسید، سراغ علی پروین بروید. دقیقاً به شما می‌گوید کدام رستوران کبابش خوب است، کدام رستوران آبگوشتش. آمار جگرکی‌ها را هم دارد. گزارش شده که یک بار از میرداماد برای لواسان سفارش غذا داد و پیک موتوری حول و حوش نصف روز در راه بوده! مهمترین تیکه کلام پروین فحش‌های بدون منظوری است که می‌دهد. هرکس را بیشتر دوست داشته باشد به شوخی به او فحش می‌دهد و از هر کی هم خوشش نیاید خیلی با او کتابی حرف می‌زند!
در مورد حاجی فتح‌الله‌زاده هم که زبان قاصر است. حاجی وسواس شدید دارد و روزی چند بار بالشت زیرش را عوض می‌کند چون روی صندلی‌‌اش بالشت می‌گذارد. یک بار استادشان از باکو آمده بود و گوشی حاجی را از دستش گرفته بود. حاجی همان گوشی را مستقیم به سطل آشغال انداخت!

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =