ایسنا نوشت: سرمربی تیم ملی والیبال در نشست خبری برنامه‌های تیم ملی را تشریح کرد.

نشست خبری ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز(سه شنبه) در هتل آکادمی فوتبال و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

سرمربی تیم ملی والیبال در آغاز نشست گفت: خوشحالم که همانند سال گذشته در خدمت شما هستم و امیدوارم این روابط همچنان ادامه داشته باشد. پس از آخرین حضورم در سپتامبر مجددا حاضرم که به همه پرسش ها پاسخ دهم‌. من اظهار نظر خاصی در ابتدا ندارم و خواهش می کنم دوستان سوالاتشان را از من بپرسند. همچنین دو حادثه ناگوار اخیر در ایران را به مردم تسلیت عرض می کنم.

کولاکویچ در باره برنامه های تیم ملی والیبال در سال ۲۰۱۸ و برنامه هایش اظهار کرد: اولین رقابت و آغاز فعالیت ما مصادف با سه آوریل است که باید در لیگ ملت های والیبال شرکت کنیم. این رقابت ها بسیار پرفشار است و در طول پنج هفته آن با خستگی بازیکنان و اختلاف زمانی مواجه خواهیم شد. اول به فرانسه می رویم سپس به آرژانتین و از آن جا به روسیه خواهیم رفت و بعد راهی آمریکا خواهیم شد. ۱۹ بازی انجام خواهیم داد که باعث خستگی مفرط می شود ولی باید آمادگی لازم را برای هر شرایطی داشته باشیم. برای حضور در لیگ ملت ها دو تیم ملی را تشکیل خواهیم داد ولی هنوز قطعی نیست.

او همچنین گفت: تیم ملی نوجوانان و جوانان فعلاً فعالیت خاصی ندارند چرا که قرار است با آنها بیشتر کار کنیم تا جوانان در کنار با تجربه‌ها با جو تیم ملی و رفتار بازیکنان با سابقه بیشتر آشنا شوند. سال گذشته اصرار بر این بود که از جوانان برای تیم ملی استفاده کنیم اما تعدد برنامه‌های این رده های سنی باعث شد نتوانیم از آنها بهره ببریم ولی امسال جوانان بیشتر مورد توجه هستند. در اردویی که برگزار می‌کنیم قرار نیست که حتماً نفرات اصلی وجود داشته باشند چرا که برنامه فدراسیون این است که جوانان بیشتر در کانون توجه قرار بگیرند.
سرمربی تیم ملی ادامه داد: در بخش دوم فعالیت های امسال قهرمانی جهان را خواهیم داشت که رقابت های دشواری است. برای بازی‌های آسیایی که در بین این دو تورنمنت مهم برگزار می‌شود قرار است به تیم ملی اصلی استراحت بدهیم و تیم ملی به را به بازی‌های آسیایی بفرستیم. ما نیاز به تدارک و آماده سازی بسیار مناسب برای قهرمانی جهان داریم و امیدوارم با توجه به شرکت در جام باشگاههای آسیا زمان کافی برای استراحت نفرات اصلی تیم ملی وجود داشته باشد. اعضای تیم ملی بزرگسالان باید به دور از مصدومیت باشند.

کولاکوویچ در ادامه‌ همچنین درباره احتمال بازگشت عادل غلامی پس از حواشی پیش آمده در اردوی تیم‌ ‌ملی در سال گذشته و دعوت از شهرام محمودی، اظهار کرد: تاکنون چندین بار راجع‌ به عادل غلامی صحبت کرده‌ام. صحبت من راجع‌ به یک بازیکن ملی‌پوش و با کیفیت است که در یک لحظه خطوط قرمز را رد کرد و قابل گذشت نبود. من وقتی این تصمیم را گرفتم در قلب خودم تاسف خوردم، اما اصول حرفه‌ای اجازه نمی داد که از تصمیمم برگردم. یک روز پس از آن اتفاق غلامی با من صحبت کرد و کاملا مواضع حرفه‌ای من را درک کرد. در دور آتی که پیش رو داریم طبیعتا دوره محرومیت او به پایان رسیده است، ولی چون که گرایش به دعوت از  جوانان داریم باید ببینیم در رقابت با جوانان چه پیش می‌آید.

او ادامه‌ داد: بعد از این که شهرام محمودی از تیم‌ ‌ملی والیبال جدا شد، من از او چیزی ندیدم که قصد بازگشت به تیم‌ ‌ملی والیبال داشته باشد. من چاره‌ای جز حرفه‌ای گری ندارم و تلاش می‌کنم امکانات برای همه ملی‌پوشان یکسان فراهم شود.

کولاکوویچ در باره مرخصی‌های طولانی مدت و عدم حضور در جام باشگاه‌های جهان و مشاهده مسابقات از نزدیک، ‌اضافه کرد: اگر بخواهم در این زمینه دقیق بگویم من ۱۴ ژانویه به ایران برگشتم و عملا مرخصی من سه ماه و نیم شد و تا جایی که به محتوای قراردادم مربوط می‌شود، تخلفی انجام نداده ام و اگر تخلفی نیز صورت گرفته بود، کارفرمای من مرا جریمه می‌کرد. به طور قطع فدراسیون مفاد قرارداد را پیگیری می‌کند. درباره جام باشگاه‌های جهان نیز باید این را بگویم که من این رقابت‌ها را همانند لیگ ایران زیر نظر داشتم و برای رفتن به لهستان با توجه به قراردادم مکلف نبودم. از نظر توریستی هم بودجه‌ای برای  سفر به لهستان در نظر نگرفته بودم، اما تمامی بازی‌های این رقابت‌ها را مشاهده و آنالیز کردم.

سرمربی تیم‌ ‌ملی والیبال در پاسخ به این سوال که در ماه‌هایی که در ایران حضور ندارد، آیا فعالیت‌هایش مرتبط با والیبال ایران است، خاطر نشان کرد: من پس از قهرمانی قاره ها در ژاپن از مرخصی قانونی خود استفاده کردم، اما دستیاران و آنالیزورهای من بازی‌های والیبال ایران را تماشا می‌کردند و فیلم بازی‌ها برایم ارسال می‌شد و یک تصویر  کلی را در ذهن خودم از لیگ ایران تشکیل داده‌ام. توجه اصلی من امسال برای شناسایی استعدادهای جدید است. به محض بازگشت به ایران شروع به برگزاری ارتباط با مربیان لیگ برتر کرده‌ام و تنها سه مربی کاشان، گنبد و ساری باقی‌ مانده اند که با آنها صحبتی نداشته ام. محور اصلی صحبت من با مربیان در خصوص بازیکنانی بود که در تیم شان درخشیده‌اند و همچنین نظر آنها راجع‌ به تیم‌های دیگر را پرسیدم. این فعالیت‌ها برای شناسایی استعدادهای نهفته است. در صحبت با مربیان با اسامی مواجه شدم که تا به حال آنها را نشینده بودم. همین دلیل باعث شد تا توجه خود را معطوف به کشف استعدادهای جدید کنم. همچنین عملکرد لژیونرها را نیز زیر نظر داشتم.

سرمربی تیم‌ ‌ملی والیبال درباره این  که آیا کادر فنی تیم‌ ‌ملی "ب" برای بازی‌های آسیایی مشخص شده است، خاطر نشان کرد: تشکیل تیم‌ ‌ملی "ب" پیشنهاد من به فدراسیون والیبال بوده است، اما هنوز این را نمی دانم که فدراسیون این تصمیم را بپذیرد یا خیر. رقابت‌های قهرمانی جهان هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و از ارزش بالایی برخوردار است. البته باید برای هر رقابتی  که تیم‌ ‌ملی در آن حضور پیدا می‌کند ارزش قائل شد. امیدوارم که بتوانیم با تفاهم کارها را پیش ببریم و تا جایی که به انتخاب اعضای کادر فنی مربوط می‌شود باید در نحوه انتخاب دقت شود تا منافع والیبال ایران به خطر نیفتد. هنوز هم اسمی برای تیم‌ ‌ملی "ب" مطرح نشده است.

او درباره انتخاب احمد ضیایی به عنوان رییس جدید فدراسیون والیبال، گفت‌: به محض بازگشت به ایران با ضیایی نشستی داشتم و امیدوارم که یک جلسه دیگر را نیز به زودی برگزار کنیم تا از تصمیمات و مواضع او کاملا مطلع شوم. فراموش نکنید که ضیایی قبل از انتخاب به عنوان رییس فدراسیون ، قائم مقام بود و در کنار داورزنی در سال‌های اخیر تلاش های زیادی در داخل برای پیشرفت والیبال انجام دادند. امیدوارم که مسیر موفقی که داورزنی گام‌های آن را برداشته بود، ادامه‌ داشته باشد.

کولاکوویچ در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره کمبود والیبال ایران برای کسب سکوی المپیک، تصریح کرد: هیچ تضمینی در هیچ جای دنیا برای کسب مدال وجود ندارد. هیچ تیم‌ ‌ملی حتی برزیل هم پیشاپیش تضمین مدال را نمی‌دهد. اگر به  سه تیم پایانی قهرمانی قاره‌ها نگاه کنیم، می بینیم برزیل ، ایتالیا و ایران هستند و سایر تیم‌ها موفق به کسب مدال نشدند، در حالی که همگی سزاوار ایستادن بر روی سکو بودند. والیبال ایران از کیفیت خوبی برخوردار است و چیزی که سایر تیم‌ها ندارند، میل و اراده قلبی برای کسب موفقیت است. جوانانی که در اختیار داریم حاضر هستند تمام توانشان را برای افتخار ایران به کار بگیرند و خوشحال هستم که در کنار این جوانان حضور دارم. آن چه که من تضمین می‌دهم این است که این بازیکنان با تمام توانشان در زمین ظاهر خواهند شد و در سایر موارد تضمینی نیست. برترین تیم‌ها هم احتمال دارد که مدال نگیرند.

سرمربی تیم‌ ‌ملی والیبال در ادامه‌ در پاسخ به این سوال که آیا در شان تیم‌ ‌ملی است که به دنبال بازیکنانی باشد که در مواقعی استراحت را به پوشیدن پیراهن تیم‌ ‌ملی ترجیح دادند، در این زمینه  پاسخ داد: شهرام محمودی، یک بازیکن با کیفیت است و زمانی که می خواست در تیم‌ ‌ملی نباشد مشکلاتش را مطرح کرد. با کیفیتی که او دارد در سال گذشته نیاز زیادی به او داشتیم. من دوست ندارم بازیکنی به زور برای تیم‌ ‌ملی بازی کند. بازیکن باید با قلبش بجنگد. او محترمانه گفت‌ که نمی‌تواند حداکثر توانش را برای تیم‌ ‌ملی بگذارد. این اقدام خطرناکی است که من از هر بازیکنی بپرسم که آیا آمادگی دارد یا خیر. در حالی که زندگی با مبارزه ادامه‌ دارد.

سرمربی تیم‌ ‌ملی والیبال درباره احتمال استفاده از سیچلو در تیم‌ ‌ملی "ب" ، گفت‌: پاسخ به این سوال در حیطه کاری من نیست و باید مسئولان فدراسیون در این موارد تصمیم گیری کنند.

کولاکوویچ در باره لیست 40 نفره دعوت شده به اردوی تیم‌ ‌ملی برای حضور در لیگ ملت های والیبال که باعث ایجاد برخی از حواشی در بین بازیکنان لیگ برتری شده بود، خاطر نشان کرد: این لیست در ماه اوت، با تفاهمی که من با فدراسیون والیبال و آنالیزورهایم داشتم، در اختیار  فدراسیون قرار گرفت و به نظرم همه افرادی که در لیگ درخشیده بودند، در این لیست حضور دارند. به این شکل نخواستیم از اسم ملی‌پوشان چشم پوشی کنیم. برای سفر به آمریکا در روال اداری مشکلی وجود دارد و زمان بر است. بخش اداری مرتبط با صدور روادید آمریکا  کمی کارها را سخت پیش می‌برند. آنها می گفتند که باید لیست قطعی را به ما بدهید،  ولی این گونه شاید برخی از بازیکنان در سال بعد اصلا والیبال بازی نمی‌کردند. ایران کشور بزرگی است و بازیکنان مستعدی دارد. شاید نام برخی از افراد در این لیست نباشد. فدراسیون والیبال ایران در حال مکاتبه با فدراسیون والیبال آمریکا است تا تعدادی از اسامی دیگر را به این لیست ‌اضافه کنیم. می‌دانید که کشور شما همانند کشور من در روابط با آمریکا دچار اختلاف است. جالب برای من این است که من هم خبر ندارم که چگونه این لیست که قرار بود محرمانه باشد، به این صورت عمومی منتشر شده است.

کولاکوویچ در ادامه‌  صحبت‌هایش، ‌اضافه کرد: ضیایی به من قول همکاری داده است. ترافیک زیادی در سال 2018 داریم و امیدوارم با تشکیل دو تیم‌ ‌ملی بازیکنان اصلی استراحت لازم را برای قهرمانی جهان داشته باشند.

سرمربی تیم‌ ‌ملی والیبال درباره احتمال مکاتبه فدراسیون هندبال ایران با همسرش برای قبول سرمربیگری تیم‌ ‌ملی بانوان، گفت‌: به نظرم چنین صحبت‌هایی صحت ندارد و همسر من برنامه ای برای فعالیت در تیم‌ ‌ملی هندبال ایران ندارد.

ایگور کولاکوویچ در پایان با تشکر از حضار گفت‌: امیدوارم که روابط بین اصحاب رسانه و تیم‌ ‌ملی هم چنان در فضایی سالم  ادامه‌ داشته باشد و مطمئن هستم که این پرسش‌ها برای بهبود نتایج والیبال ایران بوده است و امیدوارم که پاسخ های من ‌دقیق بوده باشد. ما باید به یکدیگر کمک کنیم، چرا که در یک کشتی قرار داریم.

 

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =