بیمه مرکزی ایران اعلام کرد: مرحله سوم طرح بخشودگی جریمه بیمه نامه موتوسیکلت ها که از ابتدای آبان ماه آغاز شده است، تا پایان دی ماه امسال ادامه دارد.

به گزارش خبرآنلاین، در این طرح شرکت های بیمه مکلفند برای موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه شخص ثالث که از تاریخ ابتدای آبان تا 30 دی ماه امسال اقدام به خرید بیمه نامه شخص ثالث می کنند، نسبت به صدور بیمه نامه با حذف 100 درصد مبلغ جریمه اقدام کنند.

مرحله نخست طرح بخشودگی دارندگان موتورسیکلت از پرداخت جریمه بیمه نامه، دهه فجر تا پایان اسفندماه پارسال و مرحله دوم از تیر تا شهریورماه امسال اجرایی شد.

در این طرح دارندگان موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه می توانند بدون پرداخت مبلغ جریمه ناشی از دیرکرد تهیه بیمه نامه برای وسیله نقلیه خود که حدود 2 میلیون و 300 هزار ریال (230 هزار تومان) برآورد می شود، بیمه نامه شخص ثالث خریداری کنند.

علی جباری مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور درباره اهمیت اجرای این طرح با یادآوری اینکه از 320 هزار مصدوم حوادث رانندگی در سال، بیش از 100 هزار مورد به راکبان موتورسیکلت اختصاص دارد، گفت: از حدود 16 هزار فوتی ناشی از حوادث رانندگی نیز سهم موتورسیکلت سواران حدود پنج هزار نفر است.

وی تعداد موتور سیکلت های موجود در کشور را 11 میلیون دستگاه برآورد کرد و افزود: نداشتن بیمه نامه و گواهی نامه رانندگی، دو مشکل پلیس و صنعت بیمه در ارتباط با دارندگان موتورسیکلت است.

به گفته جباری، 95 درصد از موتورسیکلت های موجود در کشور فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند در حالی که بین 25 تا 30 درصد در حوادث منجر به فوت و جرح سهم دارند.

البته طی توافق بیمه مرکزی با پلیس راهنمایی و رانندگی، صدور بیمه نامه برای موتورسیکلت ها پیش از شماره گذاری آن انجام می شود که با این کار، دیگر هیچ موتورسیکلتی فاقد بیمه نامه، شماره گذاری نمی شود.

تسهیلات برای شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی

همچنین با تصمیم بیمه مرکزی، شرکت های بیمه مکلفند برای ماشین آلات کشاورزی، راه سازی و ساختمانی، وسایل نقلیه حمل زباله و خیابان پاکن های فاقد بیمه نامه شخص ثالث که از تاریخ ابتدای آبان تا 30 دی ماه امسال اقدام به خرید بیمه نامه شخص ثالث کنند، جریمه تعیین شده در قانون را 100 درصد حذف کنند.

 

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 721532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =