نمره قابل قبول تیم جستجوی مفقودان حادثه اشترانکوه

استاندار لرستان گفت: تیم جستجوی مفقودان حادثه سقوط بهمن اشترانکوه درمجموع عملکرد قابل قبولی را داشتند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سید موسی خادمی در حاشیه مراسم بدرقه پیکر هفت کوهنورد خراسانی جان باخته در حادثه اشترانکوه، اظهار داشت: متاسفانه عمق حادثه به گونه‌ای بود که تلاش‌ها منجر به نجات همه کوهنوردان نشد.

وی با بیان اینکه از مجموع تیم ۱۵ نفره کوهنوردی ۶ نفر نجات یافتند، افزود: متاسفانه برای ۸ کوهنورد مفقودی دیگر کاری نمی‌شد کرد و تنها بحث پیداکردن اجساد مطرح بود.
دکتر خادمی تصریح کرد: خوشبختانه مجموعه مدیریت بحران و سازمان‌های امدادی استان از ساعات اولیه حادثه به خوبی پای کار آمدند و نشان دادند آمادگی لازم را دارند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه محل وقوع حادثه نقطه سختی از نظر آب و هوایی و توپوگرافی بود، افزود: در روز اول حادثه دو نفر از مفقودین پیدا شدند و روز بعد تیم جستجوگران تعداد بیشتری را پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع می‌توان در حوزه جستجوی مفقودان نمره قابل قبولی را به تیم مدیریت بحران استان داد، خاطرنشان کرد: البته از کمک‌های فدراسیون کوهنوردی کشور و مشهد استفاده کردیم و مجموعا کار تیمی خوبی انجام شد.

دکتر خادمی با بیان اینکه هنوز سرنوشت یکی از مفقودان مشخص نیست، تصریح کرد: در چنین حوادثی تجاربی برای آینده انباشته می‌شود و فرصتی است تا ضعف‌ها را برطرف کنیم.

استاندار لرستان یادآور شد: در مورد حادثه اشترانکوه حتی اگر امکاناتی بیش از این نیز در اختیار بود باز هم در شرایط سرما و توپوگرافی سخت منطقه نمی‌شد کاری کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =