افتتاح پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: پارکینگ وسایل نقلیه سنگین با ظرفیت دو هزار خودروی سنگین در مسیر کورائیم اردبیل با مشارکت بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ علی رحمتی اظهار داشت: از جمله برنامه‌های حائر اهمیت برای گرامیداشت هفته حمل و نقل می‌توان به بهره‌برداری از پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در اردبیل اشاره کرد چرا که نبود پارکینگ خودروهای سنگین در ایجاد ترافیک و نارضایتی همشهریان از پارک این خودروها در محدوده شهر حکایت داشت که خوشبختانه با مشارکت بخش خصوصی پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در جاده کورائیم و در شهرک ترافیک با ظرفیت دو هزار خودرو به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: اجرای مانور و اعزام نمادین ناوگان زمستانی به جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر استان و دیدار راهداران با نماینده ولی فقیه در استان از جمله برنامه‌های هفته راهداری و حمل و نقل در اردبیل خواهد بود.

رحمتی با اشاره به فعالیت این مجموعه در هشت ماهه امسال افزود: از ابتدای امسال دو میلیون و 600 هزار تن بار در سطح استان جابه‌جا شده که نسبت به سال گذشته 3.5 درصد افزایش دارد و در بخش جابه‌جایی مسافر نیز یک میلیون و 300 هزار نفر مسافر در استان جابه‌ها شده‌اند که نسبت به سال گذشته کاهش 7 درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه 78 شرکت حمل و نقل در استان فعال است، بیان کرد: دو هزار و 560 نفر راننده برای جابه‌جایی مسافر در استان فعال بوده و چرخه حمل و نقل استان دارای 400 دستگاه اتوبوس، 200 دستگاه مینی‌بوس و 520 دستگاه سواری است.

وی تصریح کرد: براساس آمارها از ابتدای امسال 660 هزار و 351 مسافر از مرز بیله‌سوار استان اردبیل تردد کردند که 145 هزار و 112 نفر ایرانی بوده و نیز از این تعداد 515 هزار و 239 نفر نیز اتباع خارجی بودند که در واقع 22 درصد ایرانی‌ها و 78 درصد افراد خارجی از این مرز تردد داشته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: در بخش روکش آسفالت امسال 37 کیلومتر در استان اجرای روکش آسفالت داشتیم و به دلیل شرایط جوی ادامه آسفالت‌ریزی ممکن نبود که سال آینده این کار انجام می‌شود و یک هزار و 670 کیلومتر نیز خط‌کشی در جاده‌های استان به انجام رسیده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =