استاندار گیلان با اشاره به برخی نازیبایی های موجود در استان مانند دیوارهای مخروبه و ضرورت زیباسازی آنها تصریح کرد: در این راستا ۱۸ میلیارد تومان اعتبار در نظرگرفته شده است که ۹ میلیارد اختصاص یافته و ۹ میلیارد دیگر هم تا آخر سال اختصاص می یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآناین؛ مصطفی سالاری امروز (۳۰ دی) در نخستین نشست کمیته تخصصی سیما و منظر شهری در سالن اجتماعات استانداری با بیان اینکه سیما و منظر استان شامل شهرها، روستاها و محدوده خارج از شهر و روستا است گفت: برای زیباسازی چهره استان نباید هزینه اضافی بر مردم تحمیل شود بلکه باید از ظرفیت استان بهره گرفته و شاخصه مند عمل کنیم.

وی با تاکید بر اجرای قانون و برخورد با متخلفان در حوزه ساخت و ساز اظهار کرد: مسئولان مربوطه باید قانونمند عمل کرده و با کسی تعارف نداشته باشند تا بتوانیم جلوی تخلفات را گرفته و قوانین را رعایت کنیم.

سالاری با اشاره به آزادسازی و پاکسازی حرائم جاده های استان افزود: باید راهداری مکان هایی که به حرائم راه تجاوز شده را شناسایی کند تا بتوانیم اقدامات لازم را در آزادسازی این حرائم انجام دهیم.

وی با اشاره به برخی نازیبایی های موجود در استان مانند دیوارهای مخروبه و ضرورت زیباسازی آنها تصریح کرد: در این راستا ۱۸ میلیارد تومان اعتبار در نظرگرفته شده است که ۹ میلیارد اختصاص یافته و ۹ میلیارد دیگر هم تا آخر سال اختصاص می یابد.

استاندار خواستار ساماندهی تابلوهای حاشیه جاده ها شد و گفت: باید تابلوها ساماندهی شوند تا راهنمایی درست برای گردشگران باشند.

وی با اشاره به عدم تناسب تابلوهای مغازه های حاشیه جاده ها از نظر شکل و اندازه با مبلمان شهری تصریح کرد: باید راهکاری عمومی برای یکسان و یک شکل کردن این تابلوها بیابیم و با همت جدی می توان این کار را ظرف یک سال و نیم انجام داد.

سالاری با تاکید بر رعایت نظافت در توقفگاه ها و مساجد بین راهی اذعان کرد: باید سرویس های بهداشتی را در این اماکن همچنین پمپ بنزین هاو رستوران های بین راهی با تسهیلات دولتی ساماندهی کرده و برای رفاه گردشگران بر تعداد آنها بیفزاییم.

وی با تاکید بر اینکه زیباسازی را نباید گران کنیم زیرا گران تر ساختن الزاما به معنای زیبایی بیشتر نیست ادامه داد: از حریم رودخانه ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال و پاکیزگی محیط اطراف بهره گیریم.

سالاری خواستار بهره گیری از هنرمندان بومی برای زیباسازی سیما و منظر استان شد و خاطرنشان کرد: مسئولیت پذیری مسئولان و مدیران در نهایت منجر به مسئولیت پذیری مردم می شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =