مدیر گوگل: از اخراج جیمز دمور پشیمان نیستم

«ساندرپیچای» مدیر اجرایی گوگل گفت: "از اخراج مهندس جیمز دمور پشیمان نیستم."

 

به گزارش خبرآنلاین، وی همراه با مدیر اجرایی یوتیوب، خانم سوزان وویچیتسکی در برنامه‌ تلویزیونی موسوم به «انقلاب» به میزبانی MSNBC و Recode تاکید کرد که مهندس گوگل کدهای رفتاری کمپانی را نقض کرد و اخراج شد.{لینک}

وویچیتسکی نیز اخراج جیمز دمور را درست دانست و تاکید کرد که:" سال‌های زیادی است که در بخش آی تی مشغول به کار بوده و شنیدن چنین جملات بنیادگرایانه‌ای آنهم بر اساس زیست شناسی جنسیتی، قابل پذیرش نیست. تلاش زیادی کرده‌ام تا زنان را وارد عرصه فناوری کنم و حالا آنچه اتفاق افتاد یک گام به عقب بود."

جیمز دمور اوت سال گذشته اخراج شد و این ماه ضمن شکایت رسمی از گوگل، اقدام صورت گرفته توسط مدیریت را سیاسی دانست. عنوان شکایت او «تبعیض علیه مردان سفید‌پوست» است و گوگل اعلام کرده است به شدت از منافع خود در دادگاه حمایت خواهد کرد.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    1 3
    جیمز دمور قهرمان آزادی بیان است.خدا امثال او را آنقدر زیاد کند تا از شر شرکت های انحصاری و مستبدی مثل گوگل خلاص شویم.
  • بی نام US ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 0
    دیسیپلین disipline جنبه دستوری محض دارد و آیین نامه انظباطی اداری محض است که آمریت مطلق دارد. آنچه کد رفتاری نامیده می شود با آیین نامه انظباطی فرق دارد که جنبه اداری دارد. هنجار و مذهب تعیین کننده کد رفتاری است که چنین چیزی در سازمانهای ایرانی وجود ندارد. کد رفتاری مجموعه ای از قوانین است که هنجارهای اجتماعی، قوانین و مسئولیت های مذهبی و یا مسئولیت های مناسب برای فرد در اداره یا سازمان را شامل می شود. شما در هیچ جایی قوانین مذهبی را در آیین نامه انظباطی ادارات مشاهده نمی کنید اما در کد رفتاری وجود دارد.