ایسنا نوشت: مدیرکل اداره استاندارد تهران ضمن اعلام استاندارد بودن آب آشامیدنی با نام تجارتی "دماوند" گفت: آب آشامیدنی "دماوند" با تمامی فاکتورهای مشخص در استاندارد ملی منطبق است.

پس از اعلام غیراستاندارد بودن چند برند آب معدنی از سوی وزارت بهداشت که بر اساس آزمون یک فاکتور خارج از پارامترهای استاندارد بود، برای رفع نگرانی مردم و با دستور مدیر‌کل استاندارد تهران، کلیه سوابق کیفی کارخانه "دماوند" بررسی شد و نمونه‌های متعددی از انبار کارخانه و اتاق شاهد کارخانه ( نمونه های شاهد مربوط به تاریخ های مختلف نگهداری می شود ) و همچنین از سطح بازار گرفته و آزمون شد.

مسلم بیات - مدیرکل اداره استاندارد استان تهران - دراین باره گفت: در این آزمون‌ها سعی شد بهترین آزمایشگاه‌هایی که دارای گواهینامه استاندارد بین‌المللی است و همچنین آزمایشگاه این اداره‌کل که جزو معدود آزمایشگاه‌های دارای گواهینامه مذکور است، مورد استفاده قرار گیرد و امروز با استخراج نتایج آزمون مشخص شد که فرآورده کارخانه مذکور کاملا منطبق با استاندارد ملی ایران به شماره 6694 است و حتی فاکتورهایی که خارج از استاندارد هم توسط وزارت بهداشت بررسی شده بود، مورد بررسی قرار گرفت که هیچ مشکلی در این زمینه هم وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه طی مدت 10 روز گذشته سعی کردیم بدون آزمون‌های تکمیلی اظها نظر نکنیم، چراکه ما به عنوان دستگاه نظارتی استاندارد نمی توانیم ادعایی را بدون مستندات کیفی ابراز کنیم ، افزود: علیرغم اینکه تمامی نتایج استخراج شده در آزمایشگاه‌های داخلی بدون مشکل بود، نمونه‌ها در آزمایشگاه آکوا لب فرانسه که توسط واحد ارسال شده بود، بیانگر سلامت آب آشامیدنی "دماوند" بود.

این مقام مسئول با اشاره بر اینکه طبق تفاهم‌نامه با وزارت بهداشت، توافق شده بود که نتایج ارزیابی ها را بالاخص در مواردی که نگرانی عمومی را در پی دارد، جهت بررسی‌های بیشتر در اختیار یکدیگر قرار داده شود که این اتفاق در این قضیه رخ نداد، خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت خود یکی از دستگاه‌های شورای عالی استاندارد است و اگر فاکتوری را به تحقیق تشخیص دهد که به استاندارد ملی اضافه شود، باید به سازمان ملی استاندارد ایران اعلام شود تا از این طریق به استاندارد ملی اضافه و سپس مورد پایش و ارزیابی قرار گیرد؛ چراکه ملاک قضاوت و ارزیابی همه ما استاندارد ملی است و واحدهای تولید مکلف به رعایت شرایط و مقررات استاندارد هستند.

بیات اظهار کرد : نتایج آزمون نمونه‌های در آکوا لب فرانسه و سه آزمایشگاه تخصصی را در اختیار سازمان ملی استاندارد ایران قرار می دهیم تا از آن طریق هم به وزارت بهداشت و درمان هم ارسال شود.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    25 0
    یعنی دو هفته سر و صدا و ایجاد نگرانی همش الکی بود؟حق حساب دیر شده بود؟؟مگه میشه وزارت بهداشت بیاد با صراحت اسم یه برند رو بیاره و تاکید کنه که محصولاتش الودگی داره و خط تولیدش رو پلمپ کنه دو هفته بعد استاندارد بگه همه چی عالیه و هیچ مشکلی نیست؟؟یه چیزی این وسط جور در نمیاد یا شما دروغ میگید یا وزارتخونه که در هر دو حالت واااااای به حال مردم بدبخت
  • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    13 0
    مزه آب دماوند دقیفاً مثله آب چاه میمونه
  • بی نام A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    11 0
    برادرم و هم اتاقیش سه سال پیش با آب معدنی دماوند ناهار تهیه کردن و نوشیدن هردوشون بشدت سر درد داشتن برای چند روز.به شرکت اعتراض کردیم و گفتن چون شرکت تهیه کننده درب تغییر کرده احتمالا جنس پلاستیک بکار رفته مرغوب نبوده . ما برای همیشه گذاشتیم کنار.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    4 5
    اشتباه نکنید وزارت بهداشت تاکید کرده که نباید از عنوان آب معدنی این برند استفاده نماید بلکه باید روی بسته بندی بنابه دلایل علمی مختلف فقط آب آشامیدنی قید گردد نه آب معدنی . در مورد غیر استاندارد بودن این برند اظهار نظر نشده بود .
  • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    5 0
    لطفا بجاي اتهام زدن و طبق معمول ادعاي ما مهم تر و بهتريم بطور كارشناسي براي مردم بگيد دليل اختلاف نتايج دو آزمايشگاه چيست؟ وگرنه مردم به حرف شما خيلي ادعا دارين ما مسئوليم و بهترين هستيم توجه ندارند. امروزه از اين ادعاها براي جلب نظر.... بدلايل ... زياد هست.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    8 0
    پشت پرده چه اتفاقی افتاده خدا عالمه
  • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    16 0
    بالاخره دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟ جل الخالق واقعا این مورد ها تو دنیا نادره و فقط تو ایران میشه دید
  • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    7 0
    دیگه فایده نداره کسی که یک بار خیانت میکنه بازهم میکنه
  • امید IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    9 0
    فکر کنم کیسه رو شل کرد دماوند الوده پاک شود
  • بی نام US ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    3 0
    داوطلبان برای دیدن نتایج با داشتن کد رهگیری به آدرس سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند.
  • عسل IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    4 2
    اصلا آب با کیفیتی نیست و مزه خوبی نداره
  • بی نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    7 0
    پول همینه قدرت میاره...
  • بی نام A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    4 0
    رسید دیگه