بهرام پارسایی*

فعالیت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم در راستای حمایت از نظام و هم در راستای دفاع از حقوق مردم بود. ایشان یکی از ستون‌های اصلی خیمه نظام محسوب می‌شد، او از انگشت‌شمار افرادی بود که هم قبل از انقلاب همراه امام بوده و زندانی کشیده بود و هم بعد از انقلاب در کنار امام بود. با این حال طوری برخورد می‌کرد که حداکثر ارتباط و نزدیکی را بین نظام و مردم ایجاد کند تا شکافی ایجاد نشود. مدیریت ایشان در این حیطه بی‌نظیر بود؛ از خودش هزینه کرده اما به افکار عمومی و خواسته‌های مردم پشت نمی‌کرد. آن هم در حالی که در ادوار مختلف مورد کم‌لطفی قرار گرفت.

در انتخاباتی که در سال 84 برگزار شد باوجود اینکه آقای هاشمی اثرگذارترین فرد بود، ایشان تمکین کرد و موضعگیری نکرد تا مشکلی ایجاد نشود. همچنین در جریان اتفاق‌هایی که در سال88 در جریان انتخابات ریاست جمهوری دور دهم افتاد، سعی کرد اجازه ندهد شکاف و گسستی بین جامعه و نظام پیش آید و هزینه آن را هم پرداخت کرد. در موارد متعدد به خانواده‌اش اتهام زدند، محکومشان کردند و حتی به آنها بی‌حرمتی کردند، اما هیچوقت حاضر نشد از قدرتی که داشت برای منافع شخصی استفاده کند. همه این موارد نشان می‌دهد که آیت‌الله هاشمی شخصیت بی‌بدیلی بود و بدون شک با گذشت زمان در مقاطع حساس جای خالی ایشان بیشتر احساس می‌شود. جاگزینی که بتواند با این سعه صدر و با این سیاست، هوشمندانه مدیریت کند و مردم را در کنار نظام نگاه دارد، سخت می‌بینم.

در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو نبود ایشان تاثیر می گذارد. در انتخابات 92 قرار گرفتن ایشان و آقای خاتمی و آقای سیدحسن خمینی در کنار روحانی، بسیار اثرگذار بود و حالا خلاء حضور ایشان در انتخابات به ضرر این جناح است. اگر یک لیدر را از دست بدهیم، می‌شود به نفع ما باشد؟ نمی‌شود، مگر اینکه بخواهیم سر خود را کلاه بگذاریم.


*سخنگوی فراکسیون امید مجلس دهم


29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
    0 0
    محال