با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه یکشنبه 25 تیر ماه 1396 می‌کنیم.

خبرآنلاین:

 

شماره 1- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به طور متوسط در هفته سه هزار کانال غیراخلاقی در شبکه اجتماعی تلگرام مسدود می‌شود. وی با بیان اینکه مسدود شدن این تعداد کانال غیراخلاقی در هفته کار بزرگی است، اظهار داشت: این اقدام طبق خواسته مردم برای استفاده راحت تر از فضای مجازی و در جهت سالم سازی و پاکسازی این فضا صورت می‌گیرد.

 

شماره 2 - وزیر دادگستری گفت: با همکاری این وزارتخانه و کنوانسیون حقوق کودکان سامانه حمایت از حقوق کودکان راه اندازی شد.

 

شماره 3- دبیر شورای عالی فضای مجازی با انتقاد از سیاست فیلترینگ برای کسب و کارها گفت: موضوع فیلترینگ استارتاپهای مالی در هفته گذشته باعث اخلال در فعالیت ۲۰۰ هزار کسب و کار اینترنتی برای پنج روز شد. وی افزود هم‌اکنون ۴۸ میلیون گوشی موبایل در دست مردم است و میزان مصرف ماهانه مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت، ۸ گیگابایت و میزان مصرف اینترنت موبایل مشترکان سه گیگابایت در ماه ارزیابی می‌شود.

 

شماره 4-  وزیر ارتباطات با اشاره به افزایش ۱۱ برابری شبکه انتقال و افزایش ۱۵ برابری شبکه اطلاعات کشور، گفت: در دو سال گذشته جلسات متعددی برای ایجاد شغل در حوزه ICT با وزیر کار برگزار کرده و هدف گذاری کردیم که ایجاد شغل را در سال ۱۳۹۶، ۳۰ درصد افزایش داده و به ۱۳۰ هزار برسانیم.

 

شماره 5-  مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران از برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای پوشش ۱۰۰ درصدی شهرها به نسل سه اینترنت و همچنین ۹۰۰ شهر به نسل چهار تا پایان مرداد خبر داد.

 

شماره 6- مدیرعامل اپراتور سوم از راه‌اندازی اولین MVNO (اپراتور مجازی) در کشور توسط این اپراتور خبر داد.

 

شماره 7- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به لزوم ارائه بسته‌های ترکیبی صوت و دیتا توسط اپراتورهای موبایل تاکید کرد.وی گفت: اپراتورها باید تلفیقی از بسته صوت و دیتا ایجاد کنند. برخی میگویند رگولاتوری کف قیمت تعیین کرده است، اما ما باید این قدرت ارائه صوت و دیتا را به اپراتورها بدهیم.

 

شماره 8- معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد که از همکاران خود خواسته است تا بازطراحی شرکت ارتباطات زیرساخت را با تجهیزات بومی آغاز کنند و امیدوارم مخابرات ایران نیز به این مهم در شبکه خود بپردازند.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =