معاون پیشگیری بهزیستی آذربایجان غربی از افتتاح ۹مرکز اورژانس اجتماعی همزمان با سفر وزیر تعاون به استان خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، نشست شورای اداری استان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان استان در مجلس برگزار شد.

آموزشهای فنی و حرفه ای توسعه بخش اشتغال و فضای کسب و کار
قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی در این نشست با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه ای نیاز به سرمایه گذاری جدی دارد گفت: برای حفظ اشتغال و ایجاد شغل های جدید باید از طریق آموزشهای فنی و حرفه ای، اقدام شود و دولت باید با توجه ویژه به این بخش فضای کسب و کار را بهبود بخشد.
وی خاطر نشان کرد: استان آذربایجان غربی ظرفیت های بالقوه ای در تولید انواع محصولات دارد و باید با استفاده از این ظرفیت، بازار فروش محصولات بومی در منطقه برای رشد و توسعه رونق اقتصادی استان بهره برد که در این راستا فرش بعنوان یکی از پایه های فرهنگی نقش موثری در اشتغالزایی در استان خواهد داشت.

بیمارستان خوی طی ۳ ماه آینده افتتاح می شود
تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هم با اشاره به افتتاح بیمارستان خوی ظرف ۳ ماه آینده گفت: پروژه عمرانی و عملیاتی بیمارستان خوی بعد از نزدیک به ۱۰ سال وقفه هم اکنون در حال اتمام بوده و با تامین تجهیزات و محوطه فیزیکی بیمارستان طی ۳ ماه آینده افتتاح خواهد شد.
وی همچنین اضافه کرد: بیمارستان های شهرستان های سردشت و پیرانشهر بزودی کلنگ زنی و عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
نوربخش تعداد بیمه شدگان آذربایجان غربی را یک میلیون و ۱۴۰ هزارنفر دانست و خاطر نشان کرد: اگرچه این تعداد بیمه شده سطح پوشش فوق العاده ای نبوده و ضریب نفوذ ۳۵ درصدی را شامل می شود ولی امید است با تلاش این سطح پوشش را افزایش دهیم.

نیاز استان آذربایجان غربی به توجه ویژه به بخش سلامت
هادی بهادری نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون استان آذربایجان غربی نزدیک به یکهزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی کمبود دارد و با توجه ویژه به بخش سلامت این استان باید این وضعیت را بهبود داد.
وی افزود: استان آذربایجان غربی هم اکنون جزو ۵ استان ضعیف کشور از حیث کودکان بازمانده از تحصیل است که در این راستا باید نگاه ویژه ای به بهبود این شاخص صورت گیرد.
نماینده ارومیه تصریح کرد: در دولت یازدهم، اقدامات مناسبی در زمینه ارتقای شاخص های بهداشتی و سلامت در کشور و استان صورت گرفت ولی این اقدامات کافی نبوده و آذربایجان غربی همچنان در زمینه شاخص سلامت جزو استان های ضعیف کشور به شمار می رود.
بهادری خاطر نشان کرد: وضعیت درآمدی استان هم‌اکنون فاصله معناداری با میانگین کشوری دارد و در حال حاضر ۴۳درصد از میانگین کشوری پائین تر است که باید با گسترش آموزش های فنی و حرفه ای جبران شود.

استفاده از ظرفیت آذربایجان غربی و شرقی در کابینه دولت دوازدهم
روح الله حضرت پور نماینده مجلس با اشاره به وضعیت استان آذربایجان غربی بعنوان یکی از استان های محروم کشور گفت: دولت دوازدهم باید با توجه ویژه به ظرفیت های این استان، در کابینه خود نیز سهمی قائل شود.

افزایش مراکز اورژانس اجتماعی در آذربایجان غربی


پروین محمدپوری معاون پیشگیری بهزیستی آذربایجان غربی گفت: همزمان با سفر وزیر تعاون، ۹مركز اورژانس اجتماعی دیگربه بهره برداری رسید تا تعداد این مراکز در استان به ۱۳ مرکز برسد.
وی با اشاره به اینكه ۴ مركز در ارومیه، خوی، مهاباد و میاندوآب وجود داشت تصریح كرد: ۹مركز اورژانس اجتماعی جدید در شهرهای بالای ۵۰هزار نفر استان ازجمله بوكان، تكاب،سلماس،اشنویه ، سردشت، پیرانشهر، شاهین‌دژ ، ماكو و نقده راه اندازی شد.
معاون پیشگیری بهزیستی  آذربایجان غربی ادامه داد: هر اورژانس اجتماعی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰میلیون تومان برای تامین نیروی انسانی هزینه شده و تجهیز و خرید خودروی این مراكز از محل اعتبارات جاری بهزیستی استان تامین شده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =