۰ نفر
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
رونمایی از اولین پیست فرمول 1 ایران

رئیس فدراسیون‌ اتومبیلرانی و موتورسواری از روند آماده‌سازی اولین پیست فرمول ۱ ایران، بازدید کرد.

به گزارش برنا، رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری، امروز از اولین پیست فرمول۱ کشور دیدن کرد.
محمود صیدانلو، ظهر امروز با حضور در مجتمع سرزمین ایرانیان با بخش‌های مختلف آشنا و از آن‌ها دیدن کرد.
شهر سرزمین ایرانیان، مجموعه‌ای به وسعت ۱۴۰۰ هکتار می‌باشد که در جنوب‌غربی استان تهران و در نزدیکی شهر‌ پرند واقع شده است.
این مجموعه بزرگ برای زندگی، ورزش‌ و تفریح، تاسیس شده است و شامل ۲۴ کاربری مختلف خواهد بود تا مورد استفاده عموم‌ مردم با سلیقه‌های مختلف قرار بگیرد.
یکی از این کاربری‌ها، پیست فرمول۱ آن خواهد بود که در آستانه تکمیل شدن است و به زودی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پیست به ۴ سکتور تقسیم و در طراحی آن از تجربه ساخت ۶ پیچِ ۶ پیست بزرگ جهان استفاده شده تا جذابیت‌هایش بیشتر شود.
پیست فرمول۱ ایرانیان، دارای ۱۶ مسیر مختلف است که با در نظر‌ گرفتن حالت رفت و برگشت، به ۳۲ مسیر تبدیل می‌شود. همچنین از این پیست می‌توان به صورت همزمان برای سه مورد مسابقه، آموزش و تست گیری، استفاده کرد. برای ساخت این‌ پیست، ۷۵هزار متر مربع آسفالت ریزی شده است و ۱۶۵هزار مترمربع آسفالت دیگر به آن اضافه خواهد شد. علاوه بر این ۳۲۰هزار متر مربع برای این‌ پیست شن‌ریزی شده است. در پیست فرمول۱، مکان‌هایی برای برپایی کمپ تیم‌هایی مسابقه دهنده نیز در نظر گرفته شده است.
پیست‌های آفرود، باگی، اِی‌تی‌وی، کارتینگ و‌ موتور کراس شهر ایرانیان به بهره برداری رسیده و خانواده‌های ایرانی از آن‌ها استفاده می‌کنند.
مجموعه سوارکاری، دهکده چوگان، دهکده گلف و پارک‌آبی از بخش‌های مختلف "دهکده المپیک شهر ایرانیان" هستند که در آن برای رشته‌های محبوب ورزشی مانند فوتبال نیز مکانی پیش بینی شده است و کار راه اندازی آن‌ها به زودی آغاز خواهد شد تا در آینده برای برگزاری‌ اردوهای ورزشی، مورد استفاده تیم‌های ملی قرار بگیرند.
در کنار این شهر تفریحی-ورزشی، رودخانه‌ شوری وجود دارد که قرار است احیا شود تا برای ورزش‌های آبی مورد استفاده قرار بگیرد.
در شهر سرزمین ایرانیان یک باند پرواز نیز احداث خواهد شد تا برای ورزش‌های هوایی مورد استفاده قرار بگیرد.
سرزمین ایرانیان که یک منطقه آزاد تجاری محسوب می‌شود، برای امور توریستی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به همین منظور قسمتی از این شهر برای احداث ویلاهای توریستی در نظر گرفته شده است.
شرکت‌های بزرگ اروپایی، مدیران این مجموعه را در ساخت و تکمیل آن همراهی می‌کنند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =