تأمین مسکن خانوارهای مددجوی ۲نفره / بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن از محل صندوق امداد ولایت

امسال برای نخستین بار کمک‌هزینه تأمین مسکن برای خرید، ساخت، بهسازی و مقاوم‌سازی از محل صندوق امداد ولایت برای خانوارهای یک الی دو نفر و شهرهای بالای ۱۰۰هزار نفر پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مدیرکل مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد اولویت‌های پرداخت تسهیلات مسکن برای مددجویان این نهاد را تشریح کرد.

ابراهیم بازیان بابیان اینکه در سال‌های اخیر مسکن به‌عنوان یکی از خدمات‌ راهبردی با رویکرد توانمندسازی مددجویان در دستور کار این نهاد قرارگرفته است گفت: طی برنامه ششم، کمیته امداد موظف شده است برای تأمین ۱۵۰هزار خانوار فاقد مسکن و مقاوم‌سازی، بهسازی و تعمیر ۳۰۰ هزار مسکن مددجویان خود مالکی اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه برای تأمین مسکن نیازمندان منابع دولتی و کمیته امداد به‌تنهایی پاسخگو نیست افزود: باید از مشارکت مردم، خیران و آورده مددجویان برای تأمین مسکن استفاده کرد تا این امر در تحقق اهداف این نهاد در برنامه ششم مؤثر باشد.

بازیان درباره اولویت‌بندی مسکن مددجویان گفت: اولویت نخست این نهاد تعمیر مسکن خود مالکی مددجویان شهری و روستایی ، اولویت دوم تأمین مسکن برای مددجویان فاقد مسکن شهری و روستایی و اولویت سوم مقاوم‌سازی مسکن خود مالکی مددجویان تحت حمایت است.

مدیرکل مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد سرانه خدمات تعمیر مسکن برای هر خانوار مددجو را حداکثر چهار میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تعمیر مسکن به صورت کلی یا جزئی و یا شامل انشعابات گاز و حصارکشی است.

وی بابیان اینکه حدود ۸۰ درصد خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد دارای یک یا دو عضو هستند گفت: این افراد در اولویت تأمین مسکن قرار ندارند اما مشمول دریافت تسهیلات از صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت می‌شوند و این در حالیست که بر اساس سیاست‌های کمیته امداد اولویت با خانوارهای بیش از دو عائله است.

بازیان درباره پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای مسکن مددجویان توضیح داد: امسال برای نخستین بار کمک‌هزینه تأمین مسکن برای خرید، ساخت، بهسازی و مقاوم‌سازی از محل صندوق امداد ولایت برای خانوارهای یک الی دو نفر و شهرهای بالای ۱۰۰هزار نفر پرداخت می‌شود.

وی با اعلام اینکه این صندوق امداد ولایت به این خانوارها ۲۰ میلیو ن تسهیلات خرید یا ساخت مسکن می‌دهد گفت: البته به این افراد پنج میلیون تومان نیز به عنوان کمک‌بلاعوض داده می‌شود.

مدیرکل مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به اینکه امسال ساخت، خریداری، تعمیر و مقاوم‌سازی ۷۵ هزار منزل مسکونی در کشور برای مددجویان در دست اجرا است افزود: ۳۰ هزار مورد از این خدمات عمرانی مربوط به ساخت منازل شهری و روستایی است.

وی با اعلام اینکه ۱۵۰ هزار خانوار مددجوی تحت حمایت فاقد مسکن هستند افزود: در مدت اجرای برنامه ششم برای حدود ۳۰هزار تا ۳۵ هزار خانوار دارای بیش از دو عضو مسکن مناسب تأمین خواهد شد البته در این زمینه اولویت نخست با خانوارهای بیش از دو عائله سپس با خانوارهای کمتر از دو عائله است.

بازیان بابیان اینکه با استفاده از ظرفیت مسکن مهر، ۲۰ هزار خانوار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد صاحب‌خانه شده‌اند گفت: تأمین مسکن مددجویان با توجه به وضعیت اقلیمی و جغرافیایی و همچنین متناسب با تعداد اعضای خانوار متفاوت خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =