تسنیم نوشت: وزیر کشور در دیدار همتای ترکیه‌ای خود گفت: مذاکرات دو جانبه را دنبال کنیم تا به یک نقشه راه برای اجرایی کردن این موافقتنامه امنیتی برسیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز در دیدار با سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه با بیان این مطلب که در دیدار امروز حوزه مبارزه با تروریسم، امنیت مرزها و مقابله با قاچاق کالا، موادمخدر و انسان مذاکره انجام دادیم، گفت: همچنین در مورد اجرایی کردن موافقتنامه امنیتی ایران و ترکیه بحث و بررسی انجام گرفت.وی افزود: مقرر شد ادامه بحث‌ها را در نشست کمیسیون مشترک امنیتی دو کشور که در ترکیه برگزار می‌شود دنبال کنیم تا به یک نقشه راه برای اجرایی کردن این موافقتنامه امنیتی برسیم.

وزیر کشور با اشاره به همکاری‌های ایران و ترکیه در حوزه‌های امنیتی، تصریح کرد: در این حوزه‌ها هر دو کشور موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌اند.

رحمانی فضلی ادامه داد: با گسترش همکاری‌های ایران و ترکیه فتنه‌های دشمنان اسلام کور می‌شود و ما می‌توانیم با گسترش همکاری‌ها این فتنه‌های جدید را از بین ببریم. همانگونه که در شکست داعش در سوریه و عراق با همکاری یکدیگر موفق شدیم.

وی با بیان اینکه ایران و ترکیه به دنبال تامین مرزهای امن هستند، گفت: همکاری دو کشور مبنایی برای تقویت همکاری‌های اقتصادی، سیاسی، تجاری و امنیتی در منطقه است تا انشاالله صلحی پایدار در منطقه برقرار شود.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: تا رسیدن به نتیجه مطلوب طرف ایرانی و ترکی جلسات خود را ادامه می‌دهند چراکه اراده دو کشور برای انجام مذاکرات و اجرایی کردن توافقات است.

 

29216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =