ایرنا نوشت: «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به عنوان بخشی از تعهدات خود برای مهار تاثیرات ناشی از تغییرات آب و هوایی، به دنبال افزایش دو برابری منابع سرمایه گذاری در بخش تحقیقات و توسعه انرژی پاک و رساندن آن به 12.8 میلیارد دلار تا سال 2021 است.

بر اساس گزارش روز شنبه کاخ سفید، دولت آمریکا خواستار 7.7 میلیارد دلار در بودجه اختیاری سال مالی 2017 به منظور افزایش منابع تامین مالی تحقیقات در زمینه انرژی پاک در 12 سازمان فدرال است.
رهبران جمهوری خواه تاکنون گفته اند که برنامه ای برای کمک به تصویب طرح بودجه اوباما ندارند.
اوباما از درخواست نهایی خود درباره بودجه برای نشان دادن تلاش هایش جهت جلوگیری از نشت گازهای گلخانه ای استفاده می کند؛ اقدامی که با انتقاد قانونگذارانی از ایالت های نفت خیز و دارای منابع ذغال سنگ مواجه شده است.
اوباما قصد دارد روز سه شنبه (9 فوریه) طرح قانونی افزایش مالیات بر نفت را به کنگره تقدیم کند.
سرمایه گذاری در زمینه تحقیقات انرژی پاک حاصل تعهد آمریکا و سایر کشورهای جهان در مذاکرات دسامبر (آذر) گذشته درباره تغییرات اقلیمی در پاریس است.
حدود 80 درصد از منابع مالی صرف حمایت از تلاش های وزارت انرژی در زمینه توسعه فناوری های مربوط به وسایل نقلیه پاک، ذخیره سازی انرژی و تحقیقات مربوط به راکتورهای هسته ای خواهد شد.
کاخ سفید اوایل این هفته اعلام کرد که پیشنهاد 10 دلار مالیات در هر بشکه نفت را به عنوان راهی برای تقویت شبکه های حمل و نقل آمریکا ارائه خواهد داد. جمهوری خواهانی که کنترل کنگره را برعهده دارند، به شکل گسترده ای با این پیشنهاد مخالفت کرده اند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =