ایرنا نوشت: جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه گفت که کاهش شمار نظامیان این کشور در رزمایش مشترک ماه جاری (اوت) با نیروهای ارتش کره جنوبی، صرفا به علت ضرورت کاهش نظامیان بوده است نه به علت تنش ها با پیونگ یانگ.

به گزارش خبرگزاری رویترز از امان، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلان کرده است که حدود 17 هزار و 500 نظامی این کشور در رزمایش مشترک «نگهبان آزادی اوچی» که از 21 تا 31 اوت (30 مرداد تا 9 شهریور ماه) برگزار می شود و شامل شبیه سازی رایانه ای به منظور آمادگی برای نبرد با کره شمالی دارای توانای هسته ای، است شرکت می کنند که شمار آنان نسبت به سال گذشته 25هزار تن کاهش یافته است.

چین همپیمان و شریک تجاری اصلی پیونگ یانگ و همچنین روسیه با توجه به اوجگیری تنش در شبه جزیره کره، از ایالات متحده و کره جنوبی درخواست کرده است که از اندازه و ابعاد این رزمایش بکاهند.
متیس در سفر به اردن به خبرنگاران گفت: این رزمایش از ماه ها پیش برنامه ریزی شده و تمرکز آن در سال جاری بر عملیات ادغام است.

وی افزود: شمار نیروها با توجه به دستیابی به اهداف رزمایش تعیین شده است و شما همیشه آنچه را که می خواهید بر آن تمرکز کنید، برمی گزینید و در حال حاضر تمرکز زیادی بر عملیات پست فرماندهی وجود دارد تا ادغام همه تلاش های مختلف.

پیشرفت سریع کره شمالی در ساخت و دستیابی به سلاح های هسته ای و موشک های دارای توانایی هدف قرار دادن خاک اصلی ایالات متحده، موجب افزایش تنش در شبه جزیره کره شده است. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به پیونگ یانگ هشدار داده است که در صورت تهدید ایالات متحده، با آتس و خشم روبه رو خواهد شد.

پیونگ یانگ نیز با تهدید به شلیک چند موشک به سوی جزیره گوام در اقیانوس آرام متعلق به آمریکا، واکنش نشان داد، اما بعدا اعلان کرد که طرح شلیک موشک به سوی گوام را تا هنگام اقدام بعدی ایالات متحده، به حال تعلیق درآورده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =