عباسعلی کدخدایی و همچنین محمدرضا عارف نسبت به هتاکی های عده ای در راهپیمایی روز قدس نسبت به رئیس جمهوری،معاون اول و علی مطهری واکنش نشان دادند. نائب رئیس فراکسیون امید نیز پیشنهاد داد کمیته حقیقت یاب تشکیل شود.

به گزارش خبر آنلاین عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان عصر جمعه در واکنش به هتاکی عده اندکی به رئیس جمهوری، معاون اول و نایب رئیس مجلس به ایرنا گفت: روز قدس روزی است که مظهر ضد استکبار و ضد اسراییل و صهیونیستم است و امام راحل آن را برای مبارزه با جنایتکاران صهیونیستی قرار داده اند.

وی ادامه داد: نباید این مسیر و هدف گم شود و به سمتی برویم که هدف اصلی از روز قدس که مبارزه با صهیونیست و استکبار جهانی است به مساله ای فرعی تبدیل شود و مسایل داخلی جای آنها را بگیرد.

انتقاد عارف از شعارهای وحدت شکنانه در روز قدس

محمدرض عارف رئیس مجمع نمایندگان تهران نیز به توهین های روز قدس نسبت به رئیس جمهوری در صفحه توئیترش واکنش نشان داد و نوشت:طرح شعارهای انحرافی و توهین آمیز توسط وحدت شکنان در راهپیمایی روز جهانی قدس همسویی و همصدایی با دشمنان ملت است.

احتمال تشکیل کمیته حقیقت یاب

ایلنا نیز نوشت:

عبدالکریم حسین‌زاده‏ نماینده اهل سنت نقده و اشنویه و نایب رییس فراکسیون امید مجلس نیز به این اقدامات واکنش نشان داد و در توییتر نوشت: برای این جریان مرموز توهین به رییس‌جمهوری هم مثل غائله ۲۲ بهمن قم باید کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود تا ریشه‌ها و اهداف این اقدام مشخص شود.

به نظر می‌رسد منظور حسین‌زاده از غائله ۲۲ بهمن قم همان ماجرای حمله به علی لاریجانی رییس مجلس و پرتاب مهر به او باشد. 

حسین‌زاده همچنین در توییتی دیگر نوشت: خودسرها به هاشمی و سیدحسن خمینی توهین کردند، و حالا به رییس‌جمهوری که با رای قاطع ملت منتخب شد؛ دولت ۲۴ میلیونی با این حرکات تضعیف‌شدنی نیست.

توئیت حسین زاده بار دیگر از سوی عضو کمیسیون امنیت ملی مورد تائید و تاکید قرار گرفت. علیرضا رحیمی به انتخاب گفت: قطعا به هیچ وجه این اقدامات را نمی توان انقلابی گری یا دفاع از ولایت خواند. اولین شرط انقلابی گری پایبندی به اخلاق است.

وی اضافه کرد: از مسیر انحراف و بد اخلاقی، هیچ ارمانی تحقق نمی پیرذد. معتقدم، بزرگان انقلاب و ائمه جمعه نباید در این مورد سکوتت کنند و باید موضع بگیرند، چراکه نفس عمل باطل و محکوم است و اینهایی که دلداده انقلاب هستند باید موضع بگیرند.

رحیمی گفت: نمایندگان مجلس مثل مردم از این حرکت مشمئز کننده ناراحت و عصبانی هستند. غالب نمایندگان مصمم هستند که در اولین جلسه مجلس، حرکت موثری را از خود داشته باشند. ممکن است این اقدام در قالب تذکر باشد یا تشکیل کمیته حقیقت یاب و تحقیق.

وی ضمن دعوت گروه ها به ارامش اضافه کرد: بعد از انتخابات افراد باید ظرفیت خود را نشان دهند، نه اینکه افرادی که رای مردم را نتوانستند جلب کنند، توهین کنند و موجب وهن کشور شوند.

رحیمی ضمن تاکید بر برخورد با توهین کنندگان به مسئولان اظهار داشت: به نظر می رسد توهین کنندگان به رئیس جمهور همان حلقه ای هستند که به رئیس مجلس در ماجرای 22 بهمن حمله کردند. اینها حلقه ای به هم پیوسته، افراطی و انحرافی هستند که به نام انقلابی گری در صف انقلابیون رخنه کرده اند.

وی افزود: اصولگرایان نیز باید تبری خودشان را از این افراد اعلام بکند.

 

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حميد A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    90 3
    اينها حاشيه امن دارند خودتان را خسته نكنيد فقط در رسانه ها مطرح كنيد و تحليل كنيد
    • بی نام IT ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
      27 1
      باید ریشه هایشان را سوزاند
    • بی نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
      9 29
      آنچه اتفاق افتاد اصلا قابل دفاع نیست اگر چه بسیاری از سخنان آقای روحانی هم قابل دفاع نیست
    • بی نام IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
      2 1
      این عده‌ قلیل پس از حضور رئیس‌جمهور در مراسم راهپیمایی با سردادن شعارهای توهین‌آمیز، رفتاری ناشایست را در مواجهه با رئیس‌جمهور انجام دادند که البته بلافاصله با واکنش گسترده منتقدان دولت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد.قاطبه منتقدان دولت اقدام این عده معدود را محکوم و مرتکبان را سرزنش کردند چراکه یقیناً این گونه رفتارها از مسیر ادب و انصاف خارج است و اگر هم نقدی به رفتارهای و گفتارهای رئیس‌جمهور هست که هست از مسیر دیگری می‌گذرد.در سالیان گذشته منتقدان دولت انتقادات جدی را به برخی از رویه‌ها و رفتارهای حجت الاسلام روحانی داشته و دارند که همواره از دالان استدلال کلامی و نوشتاری عبور کرده و در این بین هر رفتار دیگری در نقد رئیس‌جمهور یا هر مسئول دیگری بدون شک موردتأیید نیست /تسنیم
  • بی نام A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    80 3
    اینا همون همفکران کدخدایی هستند و ملت ایران منتظر پاسخ قوه قضائیه به این آزمون هستند.
    • بی نام A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
      5 99
      نه اشتباه نکنید . تنها راه حل ورود مقام معظم رهبری و توصیه اکید معظم له است . به نظرم با توصیه مقام معظم رهبری مساله حل میشود
  • رستم RO ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    9 112
    این دو دستگی را خود روحانی بوجود آورد باید منتظر عواقب آتشی که خود روشن کرده باشد
    • بی نام A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
      25 2
      حالت خوبه؟ مجبوری روزه بگیری برادر؟
    • بی نام DE ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
      2 4
      بنظرم بیشتر از مردم دولتمردان هستن که باید مواظب بازتاب سخنان و عملکردهاشون در جامعه باشن.
  • بي نام ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    20 19
    من فكر كنم دست اخر روحاني محكوم ميشه
  • سمندون A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    18 0
    شما فکر می کنید اینها همه دستبند به دست ومحکوم می شوند ومی روند زندان خیلی خوش خیالید
  • بی نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    19 0
    باید با اینا برخورد بشه والا کشور رو به آشوب می کشونن
  • مهدی ز A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    18 5
    روحانی عشقققه
  • بی نام A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    8 24
    اقایان ،نیروهایتان بازی اصلاحات طلبان رانخورند آنها برای فرار از بی کفایتی دنبال ایجاد حاشیه هستند.
  • بی نام A1 ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    22 3
    بعد از خواندن خبر گریه کردم. واقعا بی شرمی تا کجا؟
    • بی نام IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
      2 7
      گریه نکن خیلی نازی تو
  • حجت A1 ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    2 5
    در اینکه توهین به مسئولان نظام کار اشتباهی است هیچ شکی نیست . اما 3 سوال وجود دارد 1 چطور دوران احمدی نژادهمین آقایان انواع توهین را به احمدی نژاد کردند ولی کسی شاکی نشد .همین آقایونی که الان مدعی هستند آن زمان همه خودشان اینکار را کردند . 2 چطور آقای روحانی از تریبون صدا و سیما و در چندین مجمع به ملت ایران به صراحت توهین کرد ولی کسی پیگیری نکرد. 3اصلا چرا رییس جمهور یک کشور باید کاری بکند که خاطره های یک شخص خائن به وطن دوباره در اذهان مردم زنده شود . که برخی افراد نادان با این کار وحدت کشور را زیر سوال ببرند . ضمنا چرا ایشان از افرادی که صراحتا مخالفت خود را با نظام اعلام کرده اند و انواع خیانت را به کشور کرده اند باید دفاع کند .
  • بی نام A1 ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    3 0
    این بازی زشت را تموم کنید
  • منوچ IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
    5 3
    البته من فکر می کنم همان راهی را نظام برود که در مورد مرحوم هاشمی رفت و او را از امامت جمعه ، حضور در مراسمها و ... محروم کردند تا این افراد راضی شوند. احتمالا باید در آینده باید شاهد حضور کمتر روحانی در این مراسمها بود تا این سربازان جنگ نرم خودسر آتش به اختیار راضی شوند.